רחל עזריה
רחל עזריהצילום: יוסי אלוני

שתי ידיעות פורסמו השבוע, ובמבט ראשון אין קשר ביניהן. הראשונה מספרת על אמנים מחו"ל שביטלו את השתתפותם בפסטיבל בישראל בעקבות לחץ של ארגוני BDS. בידיעה נוספת פורסם כי מתווה הכותל הוקפא. אבל לאמיתו של דבר יש קשר בין שתי הידיעות.

המאבק הגדול ביותר של מדינת ישראל בעולם כיום הוא על הלגיטימציה שלה, ושם מתחולל קרב קשה שאת הריקושטים שלו אנחנו מרגישים בחרם של תנועת ה‑BDS. מי שנמצאים בחזית המאבק הזה הם יהודי ארצות הברית, שפועלים למעננו באינספור חזיתות. קבוצות שלמות של סטודנטים יהודים נלחמים בקמפוסים למען לגיטימציה לישראל, נגד ארגוני BDS ונגד הדה-לגיטימציה. יהודי ארצות הברית מבצעים עבודה חשובה באייפא"ק מול סנאטורים וחברי קונגרס, משפיעים על דעת הקהל בארצות הברית ועושים עבודה תקשורתית. כל יהודי שמסתובב ברחבי ארצות הברית מזוהה עם ישראל ונמצא במלחמה יומיומית. אבל הם לא מוותרים ומגנים עלינו, כי הם אחים.

לאחים שלנו יש נושא שמאוד חשוב להם - הכותל. גם הם רוצים להרגיש בבית בכותל. אפשר פשוט לומר, למה צריך להתחשב בהם? אם הם רוצים, שיעלו לארץ. אבל כנראה שזה לא יקרה בקרוב.

מדובר בקהילה ענקית של חמישה מיליון יהודים. הם עדיין אחים שלנו, ואנחנו תלויים אלה באלה. יתר על כן, תמיד כשעבדנו ביחד היינו הכי חזקים. אם במאמץ העצום שהשקיעה יהדות ארצות הברית מיד לאחר מלחמת העולם השנייה, אם ברכבת האווירית של הנשק שהגיע מהממשל האמריקני במלחמת יום כיפור, ואם בכיפת ברזל שמגנה על יישובי הדרום.

בסוף כוחנו באחדותנו. אנחנו הכי חזקים כשאנחנו משתפים פעולה. גם הפעם אנחנו צריכים לעשות את המאמץ. למען האחים שלנו, ולמען חוסנה של מדינת ישראל. את הברית החשובה הזאת אסור לנו להפר.

רחל עזריה

חברת כנסת (כולנו)