תשודרג ותורחב? 'עזרת ישראל' בכותל המערבי
תשודרג ותורחב? 'עזרת ישראל' בכותל המערביצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להרגיע את הרוחות במשבר שנוצר בתחילת השבוע בין ממשלת ישראל ובין ההנהגה הלא אורתודוקסית של יהדות ארה"ב.

במסגרת הניסיונות בוחנים אנשיו של נתניהו כיצד ניתן להאיץ את השיפוץ והשדרוג המתוכנן של הרחבה הדרומית של הכותל המערבי, זו המכונה כיום "עזרת ישראל".

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ועו"ד רונן פרץ הגיעו היום (חמישי) למתחם הרחבה הדרומית בקשת רובינסון במטרה לבחון את הדרכים לבצע את השדרוג.

נזכיר כי בעקבות החלטת הממשלה ביום ראשון הוציא ברוורמן הבהרה והדגיש כי אין כוונה לפגוע בזכותם של הרפורמים להתפלל על פי דרכם סמוך לכותל.

"לראש הממשלה נתניהו חשוב שכל יהודי יוכל להתפלל בכותל", אמר מזכיר הממשלה. "לכן בצד ההחלטה אתמול, הוא הנחה 3 הנחיות שאף אחד לא שם לב אליהן. ראשית, ראש הממשלה הנחה להאיץ את הכשרת הרחבה הדרומית, כדי שיהודים מכל הזרמים, יוכלו להתפלל בכותל".

"שנית, שיהודים מכל הזרמים יוכלו להמשיך ולהתפלל שם - גם היום", אמר ברוורמן ומנה גם את ההנחייה השלישית. "ראש הממשלה הנחה את השר צחי הנגבי ואותי להמשיך בהידברות כדי לנסות ולהגיע לפתרון. אני ממליץ לכל מי שמנסה לתפוס על זה טרמפ, לדייק בעובדות".