בנצי גופשטיין
בנצי גופשטייןצילום: מרים צחי
יו"ר ארגון להב"ה, פעיל הימין בנצי גופשטיין, יתבע את עיתון ''הארץ'' בגין פרסום חדשות מזויפות והוצאת דיבה, לטענתו.

בעיתון פורסמה היום (חמישי) כתבה ולפיה פעילי להב"ה תקפו ערבים ישראלים והמשטרה נמנעה מלהתערב ולעצור את אנשי להב"ה. במכתב ששיגר גופשטיין באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר הוא דורש פיצוי מעיתון הארץ על סך מאה אלף שקלים.

"הבוקר פורסמה בעיתון 'הארץ' כתבה של מר ניר חסון תחת הכותרת: 'עשרות משתתפי מצעד של ארגון להב"ה בירושלים הכו קשות צעיר פלסטיני'. הכתבה מלאה בשקרים ובעיוותים קשים כאשר ברור כי המטרה היא אחת: להכפיש את ארגון להב"ה ואת פעיליו", כותב עו"ד בן גביר בשם מרשו.

לדבריו, ''הכתבה מתבססת על עדויות כביכול של אנשי שמאל קיצוני שהיו במקום והציגו תמונה הפוכה לדברים שהיו, סילפו את המציאות ואתם ברוב רשלנותכם ושלא כמצופה מעיתונאי ומערכת חדשות, כלל לא ביררתם את הדברים וכלל לא ביקשתם את תגובת מרשיי".

במכתב מפורטות נסיבות האירוע המתואר בכתבה, "מדי יום חמישי בלילה מרשיי נמצאים בכיכר ציון ומחלקים חומרי הסברה לציבור הנמצא במקום כאשר הפעילות היא חוקית לחלוטין. בשבוע שעבר הגיעו למקום מספר נערים ערבים מתוך מטרה להתעמת עם פעילי להב"ה.

''הם החלו לקלל את הפעילים בגיבוי של אנשי השמאל שהיו במקום, והאירוע הגיע לשיאו כשאחד הנערים הערבים תקף פעיל להב"ה עם חגורה. לאחר התקיפה אותה חבורה של צעירים החלה לברוח לכיוון שער שכם, ורק בשלב הזה רדפו אחריהם פעילי להב''ה על מנת להסגיר את אותו תוקף לידי המשטרה''.

עו"ד בן גביר מתאר כי ''כפי שרואים בסרט שצורף לכתבה, אותו תוקף נעצר והמשיך לקלל את הפעילים''.

לדברי בן גביר התוקפים הערבים לא הסתפקו בתקיפת פעילי להב''ה ולאחר שעוכבו הם תקפו את השוטרים שעיכבו אותם ובגלל זה הובאו לחקירה בתחנת המשטרה, ''לכן ודאי שלא הגישו תלונה מכיוון שהם היו התוקפים".

עו"ד בן גביר מאשים את עיתון הארץ, "בכתבה כהרגלכם הפכתם את הנתקפים לתוקפים ואת הערבים התוקפים לקורבנות כביכול. לא ניסיתם לבקש תגובה כמחויב מכללי האתיקה העיתונאית ולנסות לברר מה באמת התרחש.

''מכל האמור לעיל עולה כי הדברים שפרסמת הינם שקר מוחלט, והם פורסמו במטרה מכוונת להשחיר את מרשיי בעיני הרבים ולהציג אותם בצורה בזויה. אין ספק שהדברים שפרסמתם מהווים לשון הרע כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע. הדברים שפרסמתם פגעו במרשיי, השפילו אותם, ביישו אותם, פגעו בשמם, סילפו את המציאות ושמו את מרשיי מטרה לשנאה, לעג בוז בעיני הרבים ובכך נגרמו להם נזקים עצומים".

בסיום המכתב נדרשת מערכת הארץ והעיתונאי "לשלם פיצוי על סך של מאה אלף ש''ח (בעניין זה יצוין, כי הנזק שנגרם לנו מפרסום הכתבה נאמד בסכום גבוה פי כמה, אך מטעמי פשרה נסכים לפיצוי בסכום זה, על מנת ליישב את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט), לפרסם הודעת הבהרה, תיקון והתנצלות באותו מקום ובאותו אופן שבו פורסמו הדברים הנ"ל''.

עו"ד בן גביר מבהיר לאנשי העיתון, ''ככל שלא תפעלו כנדרש לעיל, בתוך 14 ימים מיום המצאת מכתב זה, לא נהסס לנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו, לצורך שמירה על זכויותינו, מניעת המשך הפרתן והסדרת פיצויים בגין כך''.