סיום קורס טיס מחזור 174
סיום קורס טיס מחזור 174צילום: דובר צה"ל

אתמול (חמישי) התקיים בחיל האוויר טקס חלוקת כנפי טיס לצוערי הקורס שקיבלו ביום שלישי את דרגות הקצונה.

ביומן ערוץ 7 אירחנו את סגן א', מבוגרי הקורס, שעות ספורות לפני תחילת הטקס בבסיס חצרים.

על השאלה 'אם המעמד היה שווה את המאמץ המפרך לאורך מסלול כה ארוך' משיב א' תשובה צפויה: "ההתרגשות מאוד גדולה. שלוש שנים מפרכות וארוכות כשמה שחשבנו זה רק איך מגיעים לרגע הזה, כך שאני מניח שזה היה שווה...".

כשנשאל אם במהלך המסלול עצמו המחשבה מתמקדת בטקסי הסיום או בנקודות קרובות יותר לאורך המסלול, אומר א' כי את המסלול ליוותה מעין רוטינה של מחשבות ובאופן אישי המחשבות התמקדו בתחנות הקרובות יותר. "לא חשבתי רחוק כל כך. זה היה נראה לי רחוק ומוזר, אז בכל פעם חשבתי משלב לשלב".

את המסלול עבר א' כאשר בראשית הדרך קיווה להגיע ליחידת עילית מעולם יחידות השדה, אך ככל שחלף הזמן התחבר ולאהוב את הקורס ואת שמתרחש בו. "מילדות ראיתי את עצמי כלוחם שחוזר מהבוץ ומהלחימה, והמסלול הזה קצת שונה. זה לא עיקר העיסוק. כיוונתי בראש את המחשבות שלי באזור הזה, אבל באמצע הקורס התהפכה לי המחשבה והתחלתי לאהוב מאוד את נושא הטיסה".

בעקבות הדברים נשאל א' אם אכן ההבדל המשמעותי בין יחידות השדה העליות הן תחושת הביחד הקבוצתי לעומת מעמד 'הפרש הבודד' השמור לכאורה לטייסים, והוא משיב שבסופו של יום מדובר בטעות מקובלת. "זה היה אחד הנימוקים שבגללם אמרתי שאני רוצה להיות לוחם, וכשהבנתי מה קורה פה הבנתי שזו שמועה. מהצד זה כך. 'אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד' קיים גם פה. צריך כל בורג כדי לבצע את המשימה".

על החלוקה המתבצעת בתקשורת של צוערי הקורס לעירוניים, קיבוצניקים, מושבניקים ומתנחלים, אומר א' כי חלוקה זו אינה מרגישה כלל ועיקר בקורס עצמו. "כל אחד מביא מהעולם שלו לקבוצה. כל אחד מביא את התרבות המעט שונה וזה תורם מאוד לאווירה. אם הינו מאותו מקום ואותה קבוצה היינו מעשירים את הקבוצה הרבה פחות".

ומה באשר לעתיד? באיזה סוג של מבצעים היה רוצה א' לראות את עצמו כטייס מסוקים? א' שוקל את דבריו ומשיב: "יש עוד זמן עד שנגיע לעיסוק המבצעי. יש עוד הרבה מה ללמוד. יש לי כיוון מסוים - הייתי רוצה להיות בלב מבצעים גדולים ומשמעותיים למדינה, הייתי רוצה לקחת חלק במבצע שתורם מאוד לחיי המדינה וביטחונה".

ריבלין בטקס, אמש
ריבלין בטקס, אמשצילום: מארק ניימן/ לע"מ