מקלב והרינביץ'
מקלב והרינביץ'צילום: לשכת מקלב

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) נפגש עם שרת החינוך והמדע של אוקראינה ליליה הרינביץ'. לפגישה התלווה שגריר אוקרינה בישראל והקונסול המקומי.

בפגישה הועלו נושאים המשותפים לשתי המדינות, ביניהם סוגיית ההיי טק ופיתוחים טכנולוגיים לצד מערכות הגנה מפני התקפות סייבר.

ח"כ מקלב העלה את נושא שימור קברי הצדיקים באוקראינה וקבר רבי נחמן מברסלב באומן. השרה ביקשה להיפגש עם ח"כ מקלב שכן בתפקידה הקודם כיהנה כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של אוקראינה.

הצדדים בירכו על היחסים החמים והידידותיים בין שתי המדינות שבאו לידי ביטוי בביקורי בכירי המדינה לאחרונה. מקלב שיבח את פריחת הקהילה התורנית באוקראינה אך הדגיש כי עדיין מתבצעים מקרי אנטישמיות במדינה דוגמת חילול קברים יהודיים. ח"כ מקלב הבהיר כי "אנו מצפים מהרשויות לנקוט ביד קשה כנגד פגיעות אלו".

השנים סקרו את הפעילות המשותפת לשתי המדינות. כך לדוגמה ישראל מקצה משאבים בתחום ההומניטרי לעם האוקראיני על ידי הכשרת פסיכולוגים לטיפול בטראומה; ביקור משלחת שיקום מקצועית מבתי החולים בארץ; שדרוג חדר המיון בבית החולים באומן המעניק מענה לכלל אוכלוסיית האזור; סיוע בהקמת מערך לרפואת חירום ועוד.

המשלחת המכובדת ביקשה ללמוד מהניסיון הקיים בארץ סביב הפיתוחים הטכנולוגים והפיכתם למודלים כלכליים מצליחים. ח"כ מקלב הציג את חברת מובילאיי וחברת וויז כדוגמאות להצלחה שהחלה בארץ.

בסיום הפגישה העלה ח"כ מקלב את סוגיית הנסיעה ההמונית לקברי הצדיקים באומן בראש השנה.

"לראש השנה באומן מגיעים מדי שנה כ-40 אלף מבקרים. מדובר באירוע הדורש תכנון לוגיסטי מורכב ביותר. אנו שולחים בשנים האחרונות צוות שוטרים המסייע בשמירה על הסדר באזור לכוחות המקומיים. הרשויות באוקראינה פועלים רבות בסיוע לאירוע ומגלים הבנה וסבלנות בתהליך. אנו מודים לרשויות אוקראינה על סיוע זה", אמר.