הוריו של הדר גולדין בדיון בכנסת
הוריו של הדר גולדין בדיון בכנסתצילום: חזקי ברוך

ישראל החליטה להפסיק את ביקורי המשפחות שמהם נהנו עד עתה מחבלי החמאס מרצועת עזה הכלואים בבתי הכלא.

על פי הדיווח באתר "הארץ", גורמים בשירות בתי הסוהר אישרו כי החלו ליישם את ההחלטה שהתקבלה לפני מספר חודשים בקבינט המדיני-ביטחוני.‎

בחמאס זועמים על ההחלטה, שהתקבלה כחלק מהלחץ שהממשלה מבקשת להפעיל על החמאס במטרה להחזיר את גופותיהם של הדר גולדין ואורן שאול הי"ד המוחזקות בעזה מאז מבצע ''צוק איתן''.

הממונה על קשרי החוץ במינהלת האסירים בעזה, עבד א-רחמן שדיד, טען כי "מדובר בהחלטה שמטרתה להפעיל לחץ על הנהגת חמאס בעניין הנעדרים והשבויים ברצועה, וכי בכניעה ללחצים של משפחות החיילים שקראו להעניש את האסירים".

משפחתו של החייל אורון שאול מסרה בתגובה להחלטה, ״אנו פונים לממשלת ישראל והעומד בראשה- אל תרפו, מדובר בהחלטה נכונה ומקווים שתכליתה נועדה להשבת אורון בהקדם האפשרי משבי החמאס״.

התמונה האחרונה של הדר גולדין (משמאל)
התמונה האחרונה של הדר גולדין (משמאל)צילום: באדיבות המשפחה

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הגיש השבוע שאילתא דחופה לשר לביטחון הפנים שבה תהה מדוע מחבלי החמאס הכלואים מישראל נהנים מהטבות מרובות, בעוד החמאס ממשיך להחזיק בגופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

השר ארדן השיב לח"כ זוהר במליאת הכנסת, "נפגשתי אתמול עם בני משפחת גולדין ועדכנתי אותם בצעדים שאני נוקט. למדינת ישראל ולי יש חובה מוסרית עליונה להחזיר הביתה חיילים ואזרחים המוחזקים בעזה. נעשים מעשים כדי שהמטרה תושג.

"נקודת המוצא היא שתנאי הכליאה היא בהתאם למשפט הבינלאומי. אנחנו לא מעניקים הטבות. המצב של המחבלים גרוע בהרבה. מחבלים לא מקבלים טלפונים, הם לא זכאים לרכוש השכלה גבוהה בשום מסגרת ולשום חופשות מהכלא. הם לא מקבלים ביקורים מקרבה שניה ויש הגבלות נוספות".

לדברי ארדן, שביתת הרעב של מחבלי הפתח' הסתיימה ללא הישגים בשל המדיניות הקשוחה שהוא מוביל. "החלטנו שאנחנו לא מנהלים מו"מ עם מחבלים. חברי כנסת יכולים לפקח ולדעת אחת ולתמיד שאין לוקסוס והכל שקרים".

מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ זוהר שאל את השר ארדן במליאת הכנסת, "האם ניתן להחיל עקרון הדדיות? אם לא מאפשרים לנו לבקר שבויים, אולי נפסיק גם ביקורים מדרגה ראשונה?''.

השר לביטחון הפנים השיב כי "חמאס הוא ארגון טרור ולא מחויב לדין הבינלאומי. השוואה היא לא דבר שניתן לעשות מול ארגון טרור. אנחנו צריכים לשאוף לדרדר תנאים אבל מוגבלים בגלל היועמ"ש, ויוגשו עתירות לבג"ץ על כל החלטה.

''לאחרונה יש התקדמות בנושא הזה ובכך עדכנתי משפחת גולדין. אני מעדיף לנהל הדברים מאחורי הקלעים", הסביר השר ארדן.