ריבלין היום בטקס
ריבלין היום בטקסצילום: מארק ניימן/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אחר הצהריים (חמישי) בטקס מסדר כנפיים בבסיס חיל האוויר בחצרים.

נתניהו אמר בנאומו, "אנחנו מטילים על חיל האוויר משימות מרכזיות לביטחון ישראל ומתוכן אציין היום שלוש: ראשית, שמירת גבולות ושמי המדינה. מי שפוגע בריבונות שלנו, אנו פוגעים בו. שנית, פגיעה בהתעצמות של אויבינו. צה"ל וחיל האוויר פועלים בקשת טווחים רחבה מאוד וגם קרובה מאוד כדי למנוע את ההתעצמות הזאת.

''ושלישית, והחשובה מכולם, להבטיח שכל מי שמאיים על קיומנו שם עצמו בסכנת קיום. לחיל האוויר יש תפקיד מרכזי במשימה עליונה זו".

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, אמר בטקס כי "קטלניות החיל חסרת תקדים ומובילה בעולם. החיל נישא מעלה על ידי מטוסי אדיר ושלל יכולות תקיפה והגנה חדשניות. הזרוע הארוכה שלנו צפויה להתעצם בשנים הבאות ליכולות שיא".

"חיל האוויר ביסס את מעמדו כזרוע הרתעה והכרעה של מדינת ישראל. עוצמתו בשנת 2017 כבירה. נושבת בחיל האוויר אותה הרוח של 1967. החיל מגן ומכה באויבינו, מרחיק מלחמות, ואנחנו צופים אל פני העתיד ונערכים לאתגרים באופן אחראי", הוסיף אשל.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק בטקס כנפי טיסה לסגן נ', מצטיין הקורס ממגמת קרב.

בפתח דבריו בירך הנשיא את בוגרי הקורס על הגעתם ליום חג זה, לאחר עמידה בקשיי הקורס ואמר: "התמודדתם בהצלחה עם האתגרים וגברתם על כל המשוכות בדרך. במשך שלוש שנים הוכחתם שעבורכם, השמיים אינם הגבול. והפגנתם נחישות, עקשנות, עוצמה, שאיפה למצוינות, תבונה ויכולת להוביל ולקחת אחריות ועכשיו יש לכם כנפיים. מזל טוב."

"הטובים לטיס: לא רק בזכות הכישורים הטכניים וכישורי הטיסה," אמר הנשיא, "אלא בזכות הערכים, בזכות האמונה בצדקת הדרך, בזכות אהבת הארץ והאדם. מאז מלחמת ששת הימים, הפך החיל מתוחכם יותר, רווי טכנולוגיה. זרועו ארוכה יותר, חזקה יותר, ממוקדת יותר וקטלנית יותר. מערך ההגנה האווירית התפתח והחיל הוא כבר זרוע האוויר והחלל."

הנשיא הדגיש: "חיל האוויר הישראלי מוכן לפעול גם היום בכל רגע בו יידרש, ערוך לכל משימה, במבצעים ובביטחון השוטף, בזירות רחוקות וקרובות," והוסיף: "בחמישים השנה שחלפו מאז ששת הימים החיל השתנה, אבל דבר אחד לא השתנה: הכוח האנושי. כל אחת ואחד מכם. אתם היתרון האיכותי שלנו, אתם ליבו הפועם של החיל והרוח הנושבת מתחת לכנפיו. אין מקום לספק: חיל האוויר הישראלי הוא מהמעולים בעולם, ואתם הטובות והטובים לטיס."

"הכנפיים שלהם, הן גם שלכם," אמר הנשיא לבני משפחות בוגרי הקורס והוסיף: "אתם גידלתם את החבר'ה הצעירים האלה. הטייסים והטייסות המוכשרים, הם גדולים ואתם גדולים מהחיים."

הנשיא ביקש להודות למפקד חיל האוויר היוצא, אלוף אמיר אשל, שמסדר כנפיים זה הוא האחרון שלו כמפקד החיל, ואמר: "אמיר הוא מטובי בנינו. קצין וג'נטלמן. אני יודע כמה עומס ואחריות הוטלו על כתפיו בשנים האחרונות, כשהוא מוביל את החיל הזה קדימה."

בסוף דבריו הוסיף הנשיא: "נייחל לשובו של הנווט רון ארד ש-31 שנה חלפו מאז נפל בשבי ולא שב'', וחתם: "אתם בוגרים ובוגרות, פרשו כנפיים. הגביהו עוף ושובו הביתה בשלום''.