ג'יני
ג'יניצילום: דובר צה"ל

בדרום הרחוק, בצפון הקר או בלב הים - לא משנה איפה אתם משרתים ומה השעה, המכונה החדשה של אגף הטכנולוגיה והאחזקה, "ג'יני", יכולה לספק לכם ארוחה חמה.

"ה'ג'יני' היא מכונה שמזכירה בצורתה מכונת קפה, אליה ניתן להכניס מנות מוכנות לחימום", מסביר גורם באגף הטכנולוגיה והאחזקה. "והיא מאפשרת לחיילים להכין בשתי דקות מנה בכל שעה שירצו, ומעבר לכך - מדובר במנה בריאה. היא נטולת חומרים משמרים ומונוסודיום גלוטומט".

המבחר מגוון במיוחד: תבשיל עוף או בקר, פסטה, קוסקוס, פתיתים ושיבולת שועל, מרק עגבניות, מרק אפונה, מרק מינסטרונה ומרק טוסקני הן המנות שמציעה המכונה נכון להיום. "על כל אחת מהן יש ברקוד לסריקה, כך המכונה, שנכנסה לשימוש לפני כחודש, יודעת כיצד להתאים את עצמה להכנה", מספרים באט"ל.

חם-סע

מכונת הג'יני תשמש בעיקר חיילים המשרתים במוצבים ובפילבוקסים, ואינם נמצאים בקרבת מטבח צה"לי. בנוסף, בעוד כחודש גם יושק אוטובוס "חם-סע", שיהווה סוג של מטבח נייד. הוא ייסע אל הלוחמים בשטח ויכין להם במקום את המנות בעזרת המכונה.

בנוסף, מתוך הבנה שיש לשפר את המענה ללוחמים גם בארוחות הבוקר, לקחו הגורמים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה השראה מבתי המלון: "עקב העובדה שצוות המטבח הצבאי אינו יכול להכין תמיד כמות גדולה של חביתות בזמן הנתון, קנינו חביתות קפואות עם עשבי תיבול ועל ידי חימומן בתנור הן יוצאות טעימות ומזינות". כרגע החביתות יוגשו רק בבסיסי הכשרה ובבא"חים השונים, אך בהמשך הן עתידות להיכנס למטבחים השונים בכלל צה"ל.

אם לא די בכך, בקרוב יכנס לפעילות אוטובוס משודרג שייתן מענה מהיר ומזין ללוחמים בשטח. "מדובר במטבח נייד שיהיה בתוך אוטובוס שהוצאו ממנו הכיסאות", הוא מסביר. "כך נכין לחיילים ארוחות מזינות כשהם בשטח ונשדרג להם את היום".

אך לא רק בגזרת הלוחמים בשטח נרשמו שינויים מיוחדים לאחרונה - גם חיילי צה"ל הטבעונים ייהנו בקרוב ממגוון מוצרים נוספים שייכנסו לתפריט חדר האוכל הצבאי. "החלטנו להוסיף טופו ובקרוב נכניס גם פתיתי סויה כדי להעשיר את המזון", מפרט הגורם הבכיר. "כך לדוגמה, אם הטבח ירצה להכין פלפלים ממולאים, הוא יעשה זאת באמצעות פתיתי סויה וכך יתאים אותה לכלל הסועדים".