צועדים בעקבות הדר
צועדים בעקבות הדרצילום: OU ישראל

במלאת שלוש שנים למבצע צוק איתן, כ-250 חניכים מ-23 מרכזים של תכניות אורייתא ומקום בלב של ארגון OU ישראל, צועדים אתמול והיום ביער בן שמן.

החניכים עוברים סדנאות חוויתיות שונות הנוגעות לתחנות שונות המסמלות את מסלול חייו של הדר גולדין ז"ל שנהרג במהלך ניסיון חטיפה באזור רפיח במבצע צוק איתן.

את הטיול מוביל איתן פונד, סגן מפקד סיירת גבעתי ומפקדו באותה העת של הדר שניסה למנוע את ניסיון חטיפתו של גולדין ז"ל במהלך המבצע, וסיכן את חייו כאשר נכנס לתוך המנהרה באזור רפיח ללא מיגון כשהוא מצויד באקדח בלבד והביא ראיות שעזרו מאוחר יותר לקבוע את מותו של גולדין.

ביומיים אלה צועד פונד עם מאות החניכים באזור יער בן שמן ועובר איתם בתחנות שונות המסמלות את תחנות חייו של הדר - החל מבית הספר היסודי והתיכון, תחנות המסמלות את תקופת הדרכתו בתנועת בני עקיבא, ועד לתחנות המסמלות את שירותו הצבאי.

בסיום הטיול יתקיים טקס לזכרו של הדר ז"ל שילווה במופע של הזמר גולן אטיאס ובמהלכו יקריא פונד את המכתב שכתב הדר להוריו במהלך המסע לפולין בכיתה יא' במסגרת בית הספר. בסוף המסע יברכו מדריכי תכניות אורייתא ומקום בלב את חניכי י"ב ויעניקו להם תיקי מתגייסים לקראת גיוסם לצה"ל.

מפקדו של הדר גולדין ז"ל, איתן פונד, אמר "החניכים הולכים בארץ ישראל ובשטח כדי לחוש את הארץ. אנחנו רואים את התחנות של הדר, כאשר כל תחנה מסמלת חלקים מתקופות בחייו, והצעדה היום היא השלב הראשון להחזרתו של הדר לקבר ישראל".

מנהל מפעלים ארצי של תכניות מקום בלב ואורייתא, קובי זיאת, אמר כי "בבניית הטיול נחשפנו לאישיותו הכובשת של הדר, לתכונות למחשבות, לרצונות ולשאיפותיו לעתיד, ורק כשאתה חוקר פרקים מחייו אתה נחשף לגדולה של הבחור ומבין הרבה יותר ממה שידעת או שמעת עד כה בפרסומים הכלליים אודותיו ואודות משפחתו".

מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן אמר "קל לקרוא או לשמוע סיפור על גיבור או גדולי אומה אבל גיבורים לא נולדנו גיבורים, אלא הצורה שבה הם בחרו לחיות ולראות את החיים, הניסיון והעבודה היומיומית על המידות, כמו גם הרצון לנסות ולהשתפר כל העת הפכו אותם לכאלה. כשאתה מעביר נערים סדנה כזו, ומראה להם את אבני הדרך שצעד בהם הדר אתה נוטע בהם את התקווה שגם הם יוכלו בבוא העת לקדם את עם ישראל, להיות קצינים בצה"ל ולהיות נוער שלא רק מקבל אלא גם חי בשביל לתת ולהעניק למען האחר".