ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ'
ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק של ראשי שדולת ארץ ישראל ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ' שתחייב את הממשלה לקיים במהירות את הבטחותיה לבנות ביהודה ושומרון.

החוק קובע כי במקום שבו ניתנה הבטחה שלטונית לבנייה במקום מבנים שנהרסו, יקודמו כלל ההליכים הנדרשים לשם מימוש ההבטחה בהקדם האפשרי ולא יעוכבו בשל שיקולים מדיניים ואחרים. הצעת החוק נולדה בעקבות הבטחת נתניהו לבנות 300 יח"ד בבית אל - שלא יצאה לפועל עד היום.

בדיקת ערוץ 7 מעלה כי מרבית השרים החברים בוועדת השרים לחקיקה מתכוונים להצביע בעד החוק, ובשדולת ארץ ישראל מקווים שראש הממשלה נתניהו לא יסכל את העברתו ברגע האחרון.

שרי הממשלה שטרם הודיעו על תמיכתם בחוק: יואב גלנט, מירי רגב, דוד אזולאי, משה כחלון, סופה לנדבר ויעקב ליצמן.

שרי הממשלה שהודיעו כי יצביעו בעד הצעת החוק: איילת שקד, זאב אלקין, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, יריב לוין, אורי אריאל ואיוב קרא.

מלשכת השר זאב אלקין נמסר לערוץ 7, "השר קרא לכך כבר מזמן והוביל את הקריאה לבנייה בבית אל. אם החוק יעלה להצבעה - השר אלקין יצביע בעד''.

''החוק חייב לעבור''

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר לערוץ 7 כי חברי הכנסת והשרים מהמחנה הלאומי שהתייצבו בשבוע שעבר באוהל המחאה של היישוב בית אל ואמרו ש''הבטחות צריך לקיים'', חייבים כעת להצביע בעד הצעת החוק.

"שרים וחברי כנסת התייצבו באוהל של אנשי בית אל ואמרו שהבטחות צריך לקיים, ובמידה רבה של צדק אמרו שבסוף הכל בידיים של ראש הממשלה. ברגע שהוגשה הצעת החוק הזו הכדור חוזר מהמגרש של ראש הממשלה למגרש שלנו, זה בידיים של כל אחד מחברי ועדת השרים לחקיקה''.

ח"כ סמוטריץ' הבטיח שהצעת החוק תעלה להצבעה בכנסת גם אם ועדת השרים תחליט שלא לאשר אותה. ''מי שהיה באוהל ואמר 'הבטחות צריך לקיים' ועכשיו יצביע נגד החוק הזה, אז גם הוא לא מקיים הבטחות.

''מי שהיה באוהל ואמר שהבטחות צריך לקיים אז עכשיו הוא צריך לקיים את הבטחה, זה בידיים שלו. אני סמוך ובטוח, אני מכיר מצוין את חבריי בממשלה ובכנסת, שהם יקיימו את ההבטחה, יעבירו את הצעת החוק הצודקת הזו''.

הוא הזכיר כי ההבטחה לבנות 300 יח"ד בבית אל נדחית כבר חמש שנים, ''כל החוק הזה מונח על השולחן כי ראש הממשלה פעם אחר פעם דוחה את קיום ההבטחה.

''החוק הזה חייב לעבור ביום ראשון בוועדת השרים וביום רביעי בכנסת ומשם להתקדם כדי שהבנייה בבית אל ובמקומות נוספים שבהם הממשלה החליטה, תתרחש לאלתר", הדגיש ח''כ סמוטריץ'.