מאיר פרוש
מאיר פרושחזקי עזרא

על רקע הניסיונות לבלום את קידום חקיקת חוק הגיור, סגן שר החינוך מאיר פרוש פונה לראש הממשלה באמצעות מאמר שפרסם בעיתון 'המבשר' ותוהה ממה הוא מפחד.

"ראש הממשלה נתקף בפחד מפני גורמים רפורמיים והחליט להקפיא אתחוק הגיור והנחה לא לקדם הליכי חקיקה בענין החוק עד לקבלת המלצות צוות שמינה תוך חצי שנה בנושא. ואני תמה, ראש הממשלה:

"אתה עומד בלחצים איתנים מול אלה שמסבירים "במתק" מדוע לא כדאי להתעקש על בניה ברחבי יהודה ושומרון, ואתה ממשיך, ובצדק, לעמוד על כך שתהיה בניה יהודית בכל מקום – ואתה מקבל פיק ברכיים מאותם גורמים כשהם צווחים נגד עקרונות היהדות?

"אתה ניצב איתן מול כוחות שונים שמבקשים לגרור שוב את ישראל למשא ומתן וותרני עם הפלסטינים, כי אתה מבין כי העמידה על העקרונות שהם לטובת המדינה חשובה יותר מכל – ואתה נופל בפח שטומנים לך אותם גורמים בדיוק כשהם נלחמים נגד תורת משה?

במכתבו תיאר את עמידתו העיקשת מול שר החוץ הגרמני ומול נשיא ארה"ב לשעבר אובמה. "אתה עומד על זכותך שלא להפגש עם שר החוץ הגרמני, למרות הנזק המדיני, לאחר שהוא נועד עם גורמים שמאלניים, ואתה כעת מפחד מגורמים שמאלניים־רפורמיים שמבקשים לפגוע בכל הקדוש והיקר לעם היהודי בכל הדורות? מהם אתה מפחד?!

"עמדת בגבורה גם נגד נשיא ארצות הברית אובאמה ונסיונותיו הבלתי פוסקים לפגוע בעמדותיה של ישראל, כי ידעת שאלו הם נגד האינטרסים המדיניים והבטחוניים של ישראל, וכעת אתה נבהל על אף שמנסים לפגוע באינטרסים החיוניים ובעקרונות של היהדות?

"זכית שוב ב־30 מנדטים בבחירות האחרונות, על אף שכולם היו נגדך. יש לך מנדט לנהל את המדינה, ויש לך היום קואליציה שבה שותפה גם סיעת יהדות התורה. הסיעה נותנת את הגיבוי המלא כשהיא נדרשת לכך. אם זה בחוק ההסדרה או בחוק הלאום. היא נותנת את העזרה כל אימת שהיא מתבקשת, כשזה לא פוגע בעקרונות היהדות. וכשהם צריכים את העזרה שלך והעמידה האיתנה שלך, אתה נסוג?!

"הם מפחדים... ממי אתה מפחד?, חותם פרוש את מכתבו.