נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגן אמש (מוצאי שבת) על השימוש שלו בטוויטר, לאחר יומיים בהם הותקף מכל הכיוונים על כך.

טראמפ הותקף בעקבות ציוץ בלתי-ג'נטלמני אודות מגישת הטלוויזיה מיקה ברזינסקי, המנחה את תוכנית הבוקר של רשת MSNBC ביחד עם ג'ו סקרבורו. טראמפ טען כי השימוש שלו בטוויטר משקף את הדרך שבה נשיא מודרני מתקשר עם הציבור.

ברזינסקי וסקרבורו טיפחו קשר אישי עם טראמפ לאורך שנים אך הפכו באחרונה ליריבים קשים שלו, וכינו אותו בשלל כינויים מעליבים. בין היתר טענו בתוכניתם כי טראמפ אינו שפוי, השוו אותה לחולה דמנציה, אמרו כי הוא מתנהג כמו מאפיונר ולעגו למראה החיצוני שלו. אחד האורחים של התוכנית כינה את טראמפ "חזיר", ואמר ש"מגעיל, פיזית, להסתכל עליו".

בשבוע שעבר לעגו לטראמפ בגלל שתלה במועדוני הגולף שבבעלותו תמונת שער מזויפת של השבועון "טיים", הנושאת את דיוקנו.

טראמפ צייץ בתגובה וכינה את סקרבורו "פסיכוטי" ואמר שלברזינסקי יש "איי קיו נמוך". עוד סיפר כי בסביבות ראש השנה האזרחית, השניים הגיעו למועדון שלו במר-א-לאגו שבפלורידה וביקשו את חברתו, אך הוא סירב. לדבריו, מיקה סבלה באותו זמן מדימום בגלל ניתוח פלסטי שעברה בפניה.

הציוץ הזה קומם עליו רבים בתקשורת ובעולם הפוליטיקה, כולל רפובליקנים לא מעטים ומגישים ברשת "פוקס ניוז", שאוהדת אותו בדרך כלל.

הטענה היתה שמדובר בציוץ גס רוח וכי אינו יאה לנשיא. עוד נשמעו טענות כי הציוץ "מיזוגני" ו"סקסיסטי" משום שהתייחס לניתוח של ברזינסקי. אותה ברזינסקי, אגב, לעגה לטראמפ מספר פעמים, בהתייחס לתכונות פיזיות שלו.

טראמפ טען אמש להגנתו: "השימוש שלי בטוויטר אינו יאה לנשיא – הוא יאה לנשיא בזמנים המודרניים". בכך חזר על אמירה שלו בעבר, לפיה חשבון הטוויטר שלו מאפשר לו לשמור על קשר ישיר עם בוחריו ולעקוף את כלי התקשורת, שעויינים אותו ומסלפים את דבריו.