מעלים תמונות. אילוסטרציה
מעלים תמונות. אילוסטרציהiStock

המועצה לשלום הילד חושפת את תוצאותיו של סקר חדש, שנעשה באמצעות "מדגם - ייעוץ ומחקר בע"מ", אודות חשיפת ילדים ברשתות החברתיות.

הסקר מתפרסם לקראת הכנס השנתי של המועצה לשלום שיפתח מחר (שני) באוניברסיטת בן גוריון בנגב

על פי תוצאות הסקר, 55% מההורים משתפים מידע אישי על ילדיהם ברשתות החברתיות. 86% מהם משתפים באמצעות העלאת תמונות.

כ-26% מההורים דיווחו שהם שיתפו ברשתות החברתיות מידע הנוגע לבעיות ולקשיים של הילדים שלהם. הורים שמשתפים מידע הנוגע לבעיות וקשיים של הילד שלהם עושים את זה ביחס לקשיים במערכת החינוך(כ-32%), בעיות רפואיות(כ-26%), בעיות ריגשיות (כ-25%) ובעיות חברתיות(21%).

הורים משתפים בדרך כלל כדי להביע מחאה, להפעיל לחץ ולפתור בעיות ביורוקרטיות (כ-45%) וכן כדי לקבל ייעוץ (כ-37%) ותמיכה מהסביבה החברתיות (כ-36%).

כשליש מההורים סבורים שהורים רשאים לשתף בכל מידע הקשור לילד שלהם. מרבית ההורים שמפרסמים מידע אודות ילדיהם דיווחו כי לא ביקשו את הסכמת ילדיהם מפני שלתפיסתם היו צעירים מידי. יחד זאת כשני שליש מההורים סבורים כי יש לקבל את הסכמת הילדים טרם לפרסום ברשתות החברתיות.

ורד וינדמן מנכ"לית המועצה לשלום הילד, מסבירה את הבעייתיות, "הרשתות החברתיות הפכו להיות זירה משמעותית להורים לשיתוף במידע אודות ילדיהם בין אם מדובר בעצה, תמיכה מהסביבה או בכדי להביע מחאה. חשוב שהורים יהיו מודעים לתפקידם בשמירת הפרטיות של ילדיהם ולעובדה שפרסום מידע אישי אודותיהם עלול להוות פגיעה בפרטיות שלהם. כל הורה צריך לתת את הדעת על כך לפני שהוא מחליט לשתף במידע על ילדיו ברשתות. החברתיות. מודעות לנושא תסייע לכולם וגם להורים לשמור על פרטיות ילדיהם בצורה מיטבית".