השר ליברמן בכנס הרצליה
השר ליברמן בכנס הרצליהצילום: פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בצהרים (ראשון) זליגת הפצמ"רים מסוריה לשטח ישראל ולמפעלי הטילים המדויקים שאיראן מנסה להקים בלבנון עבור חיזבאללה.

"אנו ערים ומודעים לכך ויודעים מה שצריך לעשות", אמר ליברמן בשיחה עם כתבים צבאיים. "זו תופעה משמעותית ואין להתעלם ממנה, אבל משנת 2006 פתחנו פער גדול מול חיזבאללה. לא צריך להיכנס להיסטריה ולא לאופוריה בנושא".

על זליגת הירי מסוריה לעבר ישראל אמר ליברמן כי "מדובר בלחימה קשה בימים האחרונים מצד ארגוני המורדים שרוצים להחזיר לעצמם את השליטה בקוניטרה החדשה והצבא הסורי מגיב בהתאם. אנחנו מגיבים ונגיב יותר קשה".

ליברמן התייחס גם להתרחשויות בסוריה. "אנחנו בעד הסדרה אבל לא נקבל שום הסכם שהאיראנים מעורבים בו ושאסד ישאר על כנו ובתפקידו. נכון שלא תמיד שואלים אותנו ואנחנו לא מעצמה מבחינה זו, אך זו עמדתנו וכך אנו פועלים", אמר השר.

ליברמן התייחס גם לנושא הבניה בקלקיליה ואמר כי כל כל מי שהתבטא בנושא בימים האחרונים אינו מבין על מה הוא מדבר. "אישרנו תכנית שנמצאת בתוך החומה המקיפה את העיר, שממנה לא היו פיגועי טרור באינתיפאדה האחרונה למעט מקרה אחד של דקירה שגם הוא לא ברור אם הוא משויך לקלקיליה. הלבנו אלף בתים והשאר זה שטחים ציבוריים כמו פארק וגן חיות".

"חיים באזור זה של יהודה ושומרון 230 אלף פלסטינים וגם להם אנחנו צריכים לדאוג", הוסיף שר הביטחון.

באשר לנעשה בלבנון אמר שר הביטחון כי אין לישראל שום כוונה ליצור מצב של מלחמה אלא מצב של הרתעה. "גם לבנון וגם סוריה מודעים לעומק המודיעין שלנו ואני מציע לאף אחד לא לבחון אותנו".

בתשובה לשאלה בנושא ביקורה לראשונה של נושאת מטוסים בישראל אחרי 17 שנה אמר ליברמן כי בעידן טראמפ רואים מדיניות אחרת מצד ארצות הברית וזה בא לידי ביטוי הן בתקיפות ובמעורבות בסוריה והן בביקור של נושאת המטוסים. "זה מסר ברור", קבע ליברמן.

בהתייחסו לפרשת אולמרט תקף ליברמן בחריפות את המשטרה והפרקליטות שפשטו על משרדי ההוצאה לאור של ספרו של אולמרט, "אלו מעשים קטנוניים. כל הפרשה הזו כאילו לקוחה ממדינה אחרת ומתקופה אחרת".

שר הביטחון מספר כי אירוע הדלפת והעברת המודיעין בקשר לארגון דאע"ש לידיה של ארצות הברית הוא אמנם מאחורינו אך הארגון ומה שהוא מייצג יהיה פה והוא יצוץ בכל פעם במקום אחר. "הרעיון לא יעלם לא השנה ולא בעוד שנתיים", קבע השר.

"הפריחה והשגשוג הן בצפון לאורך הגבול והן בדרום הם כה גבוהים שהם התשובה האמיתית לחיים בהם אנו נמצאים. הכל אמנם נזיל אך ישראל היא בהחלט אי של יציבות בכל המזרח התיכון ובאזור הרחב כולו", חתם ליברמן