יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן דחה היום (שני) הצעת פשרה בסכסוך במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם.

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין ניסה להציע פשרה זמנית בין הצדדים, לפיה שלושה רופאים שהתפטרו מהדסה עין כרם יורשו להעניק טיפול לילדים החולים המעוניינים בכך - בבית החולים שערי צדק. זאת עד שיימצא פיתרון כולל למחלוקת - שיהיה מקובל על כל הצדדים.

הרופאים המתפטרים הסכימו להצעה ונציגי ההורים הצטרפו אליהם. באופן אבסורדי גם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב תמך בהצעה, אך השר הממונה עליו התנגד.

גורמים בסביבת שר הבריאות הבהירו שהוא אינו מוכן לתת אפילו מראית עין של פתיחת מחלקה דומה נוספת בבית החולים שערי צדק.

לאחר שהמשבר לא הגיע לפיתרון בהליך גישור, ישובו וידונו מחר שופטי בג"ץ בסכסוך בין הצדדים.

מנגד, דווקא ליאוניד אידלמן יו"ר ההסתדרות הרפואית, הודיע לראשונה כי יתמוך בפיתרון של מחלקה חדשה בשערי צדק.

"התאכזבנו מאוד לקבל את הודעת משרד הבריאות שסתמה את הגולל על הגישור במשבר כל כך חריף וכואב זה. ההסתדרות הרפואית חוזרת ומדגישה שאין תחליף בלבד גישור למציאת פתרון מיידי לילדים החולים. משרד הבריאות לא פותר שום בעיה בהודעה מצערת זו. במקום לנהל מלחמות במטרה לנצח ולכופף כל צד אחר, יש למצוא מענה הולם ודחוף לילדים החולים".

"לשיטתנו אין פתרון ריאלי ללא שילוב של בית החולים שערי צדק. העמדה שהוצגה על ידי משרד הבריאות כעמדה מקצועית אינה חד משמעית, ועמידה עיקשת על עמדה זו לא מאפשרת שום התקדמות, וזה מה שהביא לכשלון הגישור. אנו מתקוממים נגד קמפיין השמצות כלפי הרופאים המסורים והמקצועיים ודורשים להפסיק לאלתר השתלחות ברופאים", אמר אידלמן.