ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ביקרו בצהריים (שני) בנושאת המטוסים האמריקנית העוגנת בסמוך לחופי חיפה.

''נאמר לי שמחירו של ספינה אחת כזאת, ללא ריהוט ומטוסים, הוא כ-11 מיליארד. ניקח שתיים כאלו", התבדח נתניהו.

הוא סיפר כי זהו ביקורו השני על נושאת מטוסים אמריקאית. ''לפני כ-20 שנה, כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה, ביקרתי על סיפונו של נושאת מטוסים אחרת.

''כל כך הרבה קרה בשני העשורים הללו. הברית בינינו התחזקה, הפכה עוצמתית יותר ואינטימית יותר, ואנו מכירים באמת בסיסית: לישראל אין ידידה טובה יותר מאשר ארצות הברית של אמריקה ולארצות הברית אין ידידה טובה יותר מאשר ישראל''.

נתניהו אמר, ''אנו עומדים כעת על סיפונה של נושאת מטוסים אדירה של ארצות הברית של אמריקה, ומספר קילומטרים מכאן נמצאת נושאת מטוסים אדירה נוספת של התרבות המשותפת שלנו – שמה מדינת ישראל. נושאת המטוסים הנהדרת הזאת היא אי צף של אמריקה. הוא מסמלת לעולם חירות וניצחון''.

לדבריו, הצוות המצוין שמשרת על הספינה הזאת עוזר לשמור על העולם מפני איום הטרור. ''נושאת המטוסים הזאת שירתה כבסיס להתקפות רבות נגד המדינה האיסלאמית, ואת המלחמה בדעאש יש לראות כפי שהיא – התנגשות בין טוב לרע. כל ימאי על פני האנייה הזאת צריך להיות גאה שהוא משרת את הטוב. משפחותיכם צריכות להתגאות בכם, העם האמריקאי צריך להתגאות בכם, ואני יודע שהם אכן גאים בכם.

''כאשר נכדיכם ישאלו אתכם היכן הייתם במאבק הזה לטובת התרבות, תוכלו לומר, 'אנו היינו בחזית, אנו היינו על סיפונו של נושאת המטוסים ג'ורג' ה' וו' בוש'. אני מודה לכם, אזרחי ישראל מודים לכם והעולם החופשי מודה לכם''.

ראש הממשלה הדגיש כי ישראל ואמריקה חולקות את אותם הערכים ואת אותו חזון. "חוזקנו נובע מהדמוקרטיות שלנו, מהגיוון, ומהמחוייבות שלנו לחירויות הפרט. אנו שני עמים שוחרי שלום אך אנו מכירים בכך שלעתים עלינו להילחם באויביי השלום, באלה שרוצים לכרות את ראשו של החברה המשותפת שלנו. אנו מכירים בכך שכדי להבטיח שלום ולשמור עליו, עלינו להיות מסוגלים להגן על עצמינו. ואת זה אנו עושים יחד.

"מחר תחגגו את יום העצמאות ה-241 של אמריקה. ישראל, בת הברית הקרובה ביותר שלכם באיזור הזה ומעבר לו תחגוג איתכם. ברוח זו של סולידריות, אני מברך אתכם בבואכם לישראל, נושאת ערכים אמריקאיים בים של עריצות. אנו חולקים אתכם את הערכים הללו. זה מקשר בינינו, זאת הידידות בינינו, יום הולדת שמח, ארצות הברית של אמריקה", הוסיף נתניהו.

צילום: חיים צח, לע''מ