השגריר דנון עם חברי המשלחת, בירושלים
השגריר דנון עם חברי המשלחת, בירושליםצילום: ארנון בוסני ופרידה לייבטג

משלחת של תשעה שגרירים מהאו"ם מבקרת בארץ בימים אלה. מי שמוביל אותה הוא שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

"זו משלחת שלישית שאני מלווה. אנחנו מראים להם את הפנים האמיתיות של ישראל. הרבה מדברים עלינו באו"ם ומרבית השגרירים כלל לא היו כאן. אנחנו מראים להם את המציאות - מה קורה בגבול הצפון מול חיזבאללה וסוריה, בגבול הדרום - עם חמאס. סיירנו איתם בעיר דוד עם ראש העיר ניר ברקת. כך הם מבינים את המציאות וכשהם חוזרים הם מסייעים לנו במאבקים באו"ם", אומר דנון בראיון לערוץ 7.

מאילו מדינות מגיעים השגרירים שאתה מלווה?

"מיבשות שונות. במשלחת יש שגרירים מאוסטרליה, מפולין, ממדינות אפריקניות. אנחנו חווים באחרונה שינוי ביחס של אפריקה לישראל ואנחנו משקיעים הרבה מאוד באפיק הזה. שגריר טוגו נמצא איתנו כאן, וראש הממשלה אמור לבקר שם באוקטובר".

ביקור כזה מסייע לנו גם בזירות אחרות - כמו אונסק"ו?

"בהחלט. במהלך הסיור דיברתי עם השגרירים ואמרתי להם 'תראו מה קורה בעיר דוד. רוצים להעביר באונסק"ו החלטות שיערערו על הקשר של העם היהודי לירושלים ולחברון. פה אתם רואים את ההוכחה'. אין לי ספק שהדברים האלה מחלחלים. אם היינו יכולים להביא את כל האנשים לראות את הדברים בעיניים, זה היה עוזר לנו מאוד".

לדברי דנון סיורים מסוג זה משפיעים באופן ניכר על התנהלות המדינות כלפי ישראל באו"ם. "קודם כל רואים את ההבנה. לדוגמא, בנושא של התעצמות חיזבאללה בגבול לבנון-ישראל. לפני מספר שבועות הייתי בסיור עם השגרירה ניקי היילי, והראיתי לה את העמדות של חיזבאללה.

"כאשר היא מדברת על כך במועצת הביטחון היא יכולה לומר - אני הייתי שם וראיתי מה קורה. גם אותם שגרירים שאני מדבר על הנושאים הללו, מתחברים יותר טוב - וזה מסייע לנו בפעילות ההסברה שלנו".

ראש ממשלת הודו מגיע לכאן היום לביקור היסטורי - וגם באו"ם מתהדקים היחסים עם המדינה הזו.

"פגשתי את השגריר ההודי לפני יומיים והוא סיפר לי שיש בארצו התרגשות גדולה מאוד לקראת הביקור ההיסטורי ומסקרים אותו בהרחבה בתקשורת. אחת הסיבות של הביקור היא הבעת הזדהות עם ישראל.

"כשהתמודדתי לתפקיד יו"ר ועדת המשפט באו"ם, הודו עמדה לצידי וזה מראה שהיחסים בינינו מצליחים להוביל גם להצלחות במישור הבינלאומי", מסכם דנון.