סגן השר מאיר פרוש
סגן השר מאיר פרושצילום: פלאש 90

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) תקף הבוקר (ג') בחריפות את נשיא המדינה ראובן ריבלין שכינה את גדולי ישראל שהורו על גניזת מתווה הכותל "גרעין שנוהג בדרך בית שמאי".

בוועידת העיתון 'מקור ראשון' אמר ריבלין "אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי. היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל".

דבריו של נשיא המדינה עוררו סערה גדולה ברחוב החרדי. לדברי ח''כ פרוש, מה שהנשיא טראמפ הבין עם ביקורו בכותל המערבי, ריבלין מסרב לקבל. "מצער מאד שמה שהנשיא הגוי האמריקאי הבין בעת ביקורו בכותל לפני כחודש, לא מבין הנשיא היהודי הישראלי", אמר פרוש לעיתון 'המבשר'.

במקביל ציטט 'המבשר' אישים תורניים שמחו על הדברים. "איך העז נשיא מדינת ישראל לפעור את פיו נגד גדולי ישראל, ואף הוסיף חטא על פשע לשרבב בכך את בית שמאי ובית הלל אשר כל בית ישראל נשען עליהם, ואין לו שיג ושיח בדרכיהם ובקדושתם", תהו.

"גם ללא הדברים החמורים הללו התערבות החוזרת ונשנית של נשיא המדינה בסוגיות ציבוריות השייכות רק לכנסת ולממשלה, היא כשלעצמה מעשה פסול וחמור", הם אומרים. "נבחרי הציבור המה אמונים לטפל בסוגיות אלו, ולא נשיא המדינה שאמור לאחד את העם, ובודאי שלא ללבות את היצרים שלא לצורך ולהתסיס כעת מאות אלפי יהודים שכואבים על הפגיעה החמורה בגדולי ישראל".

"מן הראוי שריבלין יחזור בו מדבריו על דבריו החמורים והפוגעים ויבקשם את סליחתם של גדולי ישראל אשר הם אלו שהורו לבקש את ביטול מתווה הכותל מתוך חרדה עמוקה לקדושת הכותל להצילו מקבוצות שאין להם כל קשר ליהדות ומבקשים לקעקע את קדושתו ולהפכו לבית תיפלה ר"ל", הבהירו.