כוח צה"ל בפעילות מבצעית באיו"ש
כוח צה"ל בפעילות מבצעית באיו"שצילום: דובר צה"ל

מתחילת השבוע עצרו כוחות צה"ל באיו״ש למעלה עשרות מבוקשים ערבים, פעלו בכפר "כובר" ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש ועצרו 17 פלסטינים בחשד להפרות הסדר שהתקיימו בסוף השבוע האחרון.

בעקבות הפיגוע בנווה צוף שבו נרצחו שלושה מבני משפחת סלומון, יצאה חטיבת בנימין למבצע חטיבתי בכפר "כובר" ממנו יצא המחבל.

מתחילת המבצע ביום שישי בלילה, כוחות צה"ל כיתרו את הכפר, מיפו את ביתו של המחבל לקראת הריסה, עצרו את אמו בעקבות התבטאויותיה שקראו לצאת לפגוע בישראלים, עצרו את אחיו וסייען נוסף, החרימו כספים רבים אשר מקורם בארגוני הטרור, ביצעו סריקות אמל"ח וסגרו בית דפוס שייצר חומרי הסתה.

מפקד סיירת חרוב סא״ל אורן צבר אשר פעל בכפר, אמר כי ״חיילי הסיירת פשטו על הכפר 'כובר' ממנו יצא המחבל וביצעו בו סריקות אמל״ח והחרמת כספי טרור״. לדבריו ״הלוחמים מכירים היטב את גזרת איו"ש וערוכים לפעילויות התקפיות נוספות על המרחב האלים ממנו יצא המחבל״.

כחלק ממשימתם הבלתי פוסקת של כוחות צה״ל בחטיבה המרחבית ״שומרון״, במהלך הימים האחרונים ביצעו כוחות הביטחון מעל עשרה מעצרים של פעילי חמאס, מפרי סדר בגזרה וסוחרי נשק בלתי חוקי.

מפקד גדוד 92, סא״ל איתי זיגדון, סיפר על פעילות הגדוד בימים האחרונים ואמר ״אנו פועלים בכל עת באופן אינטנסיבי בהגנה על הצירים ועל מנת לשמור על אבטחת תושבי הגזרה. המשימה העיקרית שלנו היא לשמור על השקט הקיים ולפעול כנגד כל אדם המבקש להפר זאת.

"אנחנו מבינים שיש לעצור את הגורמים המרכזיים שגורמים להסתה ועל כן בסוף השבוע האחרון ביצענו מספר מעצרים של פעילי טרור וכן של מפירי סדר במרחב. הגדוד נחוש בכל עת לבצע את המשימות אשר יביאו לשקט בגזרה״, הבהיר.

מסוף השבוע האחרון בוצעו 15 מעצרים של פעילי חמאס ומפרי סדר בגזרת החטיבה המרחבית ״מנשה״. ביום שישי האחרון גדוד 75 וכוחות מג״ב פעלו על מנת לעצור הפרת סדר שהתקיימה סמוך ל"טול כרם", במהלכה עצרו תשעה ערבים שניסו לזרוק אבנים וצמיגים בוערים לעבר הכוחות.

מפקד גדוד 75, סא״ל ראדי עזמה, סיפר ״אנו מבינים שכדי לעצור את הפרות הסדר יש לעצור את הגורמים המרכזיים שמסיתים את ההמון. הגדוד נחוש לבצע כל משימה בכל עת. אנו פועלים באופן אינטנסיבי בהגנה על הצירים, היישובים וגדר הביטחון כדי לשמור על תושבי הגזרה ומחוצה לה״.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

כוחות החטיבה המרחבית ״אפרים״ עצרו מתחילת השבוע 15 מבוקשים ערבים, מתוכם שישה פעילי ארגון הטרור חמאס. כמו כן, ביום שישי במהלך הפרות סדר אלימות סמוך ל"נעלין", כוחות צה"ל בשיתוף מג״ב החרימו משאית אשר שימשה להסעת צמיגים בוערים להפרת סדר.

מפקד גדוד 405, סא"ל יותם בורשטיין, אשר מבצע תעסוקה מבצעית בגזרה כחצי שנה, סיפר ״לוחמי ומפקדי הגדוד פועלים יום ולילה על מנת לסכל פיגועים בגזרתנו ולאפשר אורח חיים רציף ושקט לתושבי הגזרה. הלוחמים מבינים את המורכבות בגזרה ואת האחריות המוטלת עליהם ודרוכים לכל תרחיש. נעשה כל מאמץ על מנת לשמור על ביטחון התושבים״.

ביום שישי שעבר התקיימה הפרת סדר סמוך לחסם "שוטר" במרחב העיר חברון. במהלך הפרת הסדר נזרקו אבנים ואף הושלך מטען מאולתר לעבר הכוחות.

״פעלנו בתוך חברון הפלסטינית על מנת למנוע מהאלימות לפגוש את תושבינו במרחב היישוב היהודי״ מסביר מג״ד 12, סא״ל סיוון בלוך. במהלך הפרת הסדר נעצרו חמישה פורעים ערבים אשר זרקו אבנים ונלקחו לחקירה.

במוצאי שבת יצאה החטיבה המרחבית ״יהודה״ בשיתוף עם השב״כ למבצע מעצרים חטיבתי בו נעצרו שמונה פעילי חמאס. במבצע השתתפו כלל הגדודים התופסים קו בגזרה והגדוד הוקפץ מיד לתגבר את הכוחות.

״נמשיך לפעול על מנת למגר את הטרור ולעצור פעילי חמא״ס שבכוונתם לבצע פיגועים במרחב״ ממשיך סא״ל בלוך. ״לכל פעילות שלנו יש משמעות גדולה עבור ביטחון התושבים״.

מפקד גדוד ״נחשון״, סא״ל עומר כהן, אשר כוחותיו פרוסים בחטמ"ר עציון מוסיף ומספר כי ״בימים האחרונים כוחותינו פועלים במקצועיות רבה לסיכול פעילויות טרור ואירועי פח״ע. ביום שישי האחרון בעיצומם של הפרעות סדר בגזרה תפסנו מפר סדר מרכזי.

''הכוחות התנהלו בצורה מקצועית ויעילה, תוך שמירה על ערנות ודריכות מתמדת. כמו כן, הכוח ביצע מעצרים של פעילי חמאס בגזרה. כל זאת במטרה לשמור על השקט והביטחון בגזרה״, אמר המג''ד.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל