ראש ממשלת הודו נוחת בנתב"ג

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נחת אחר הצהריים (שלישי) בישראל והחל את ביקורו בארץ.

מדובר בביקור ראשון של ראש הממשלה הודי כאן מאז כוננו היחסים בין המדינות בשנת 1992. מודי התקבל בנמל התעופה בן גוריון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הביקור יוקדש לחיזוק היחסים הכלכליים בין המדינות - ולא יכללו בו דיונים בנושאים בטחוניים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס קבלת הפנים למודי, ובירך אותו לרגל בואו. "אני בטוח בהצלחת השותפות בינינו. מודי - אתה מנהיג גדול בהודו ובעולם. ברוך הבא", אמר נתניהו לעמיתו ההודי.

מודי השיב לברכות בנאום משלו, אותו פתח בברכה לקהל בשפה העברי, "שלום לכולם, אני שמח מאוד להיות פה".

לאחר מכן אמר מודי, "שני עמנו נבנו על עקרונות דמוקרטיה, עבודה קשה ורוח היזמות. נרגשים לקראת המסע שאנו עומדים לעבור ביחד לטובת החברה שלנו".

נציין כי ראש ממשלת הודו הודיע מראש כי הוא אינו מתכוון להגיע ולבקר ברמאללה כמו מנהיגי מדינות אחרים, אך ציין עם זאת שהוא תומך בפתרון שתי המדינות ואף נפגש באחרונה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

מודי גם אמר בראיון ל'ישראל היום' הבוקר, כי השגרירות ההודית לא תעבור לירושלים - עד שיגיעו השלבים הסופיים והמשמעותיים של התהליך עם הפלסטינים.

בישראל מקווים לנצל את הביקור גם כדי להביא לסיומה של התמיכה האוטומטית של ההודים בכל ההצעות הפלסטיניות באונסק"ו ובמועצת זכויות האדם של האו"ם - במיוחד לאור העובדה שכבר הערב תצביע ועדת המורשת של ארגון החינוך באו"ם על הצעה אנטי ישראלית.

במהלך הביקור ייחתמו הסכמים בנושאי חקלאות וטכנולוגיה בהיקפים של מיליארדי דולרים.