דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הפגישה לה מצפים בכל רחבי העולם תתקיים ביום שישי בגרמניה: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו "לשיחה מעמיקה" במסגרת ועידת G-20 שתתקיים בסוף השבוע בהמבורג, גרמניה.

דוברי הבית הלבן והקרמלין אישרו היום (שלישי) את הפגישה הצפויה בין שני המנהיגים, לראשונה מאז נכנס טראמפ לתפקידו בינואר השנה.

"הפגישה מתוכננת להיות ישיבת עבודה מלאה" אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. גם בבית הלבן אישרו כי "פגישה בילטרלית רגילה תתקיים ביום שישי אחר הצהריים בין שני המנהיגים".

היועץ לביטחון לאומי בארה"ב, ה.ר. מקמאסטר, אמר בימים האחרונים כי עדיין לא נקבע על אילו נושאים ישוחחו שני המנהיגים, והוסיף כי "אין אג'נדה ספציפית. זה יהיה על כל דבר שהנשיא רוצה לדבר עליו".

על פי ההערכות, טראמפ יעלה בעיקר את נושא המעורבות הרוסית בסוריה, כיבוש חצי האי קרים באוקראינה, והמתיחות עם צפון קוריאה במהלך הפגישה. עדיין לא ברור האם נושא המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב יעלה גם הוא על הפרק במהלך הפגישה ביום שישי.

גורמים בממשל האמריקאי דחקו בטראמפ שלא לקיים את הפגישה עם פוטין, בטענה לפיה "עדיף לשמור מרחק מרוסיה בזמן הרגיש הזה" אולם טראמפ התעקש לקיים את הפגישה ואף קרא לאפשר גישה חופשית לכלי התקשורת ולפרסם פרוטוקול מלא של הפגישה, במטרה להוכיח כי לא נוצרו קשרים אישיים בינו לבין ראשי הקרמלין במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות.