פרוש והשגריר הבריטי
פרוש והשגריר הבריטיצילום: לשכת פרוש

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) אירח אתמול בלשכתו את שגריר בריטניה בישראל, דיויד קוורי. בפגישה דנו השניים בנושאים העומדים על סדר היום בישראל ועל מצבם של יהודי בריטניה.

במהלך הפגישה שוחחו השניים אודות המצב הביטחוני המתוח השורר בעולם ובארץ. סגן השר אמר לשגריר כי בעיית הטרור אינה נחלתה הבלעדית של ישראל אלא גם אזרחי הממלכה הבריטית חווים את הטרור על בשרם. "מדובר בחיות ולא בבני אדם. זו הבעיה של המדינות הנפגעות מהטרור וצריך לטפל בהם ביד קשה, כך שעל בריטניה להבין את מדיניות ישראל בעניין זה", אמר סגן השר.

פרוש הוסיף ואמר כי "כשיצאנו מלבנון לפי החלטות האו"ם שמרנו על כל מה שהם ביקשו. ומה האו"ם עשה לעצור את חיזבאללה מלהתחמש? עזבנו גם את עזה. אז למה החמאס ממשיך לנהוג בדרך הטרור? אותו דבר גם בבריטניה. הם נוהגים כמצופה ובכל זאת המוסלמים עושים את מה שעושים".

"אני מאמין שישנה בעיה מושרשת בחלק מהערבים המאמינים בכוח הטרור בשעה שהערבים המתונים מפחדים להזדהות עם מישראל. אנחנו עשינו שלום עם מצרים אבל מוברק פחד להגיע לכאן. עשינו שלום גם עם חוסיין, אך הם חייבים להזדהות עם החיזבאללה. לכן יש להם משהו מובנה לפיו הטרור הוא הדרך. קשה לך לעשות פעולה שתיראה שלום. זו הבעיה האמתית והמרכזית בגינה אסור ללחוץ על ישראל בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

"אני לא בא חלילה למתוח ביקורת על הממלכה האנגלית. אך גם באנגליה כשמתרחש אירוע חריג היא מכריזה על מצב חירום. ישראל נותנת ומשתדלת להעניק את האפשרות לחיות כאן אך ככל שהם משויכים לטרור, ישראל לא מוכנה להקל עליהם. אי אפשר לעשות שלום מדומה".

סגן השר התייחס לחילוקי הדעות בסיעת יהדות התורה סביב הנושא המדיני. "בסיעת יהדות התורה יש דעות שונות. לא מכולם במפלגתי תשמע את אותה דעה סביב הנושאים המדיניים, לא בגלל שהם לא מבינים לעומק את הנושאים אלא הם מתבטאים בצורה מרוככת יותר".

בהמשך שוחחו השניים אודות סוגיית מתווה הכותל שהוקפא וחוק הגיור. פרוש הסביר כי התקשורת מלבה את הנושאים הללו ומעניקה להם מימד ציבורי חסר פרופורציה. "כשנתניהו מסרב לפגוש את השר הגרמני, הכותרות גבוהות יותר בתקשורת מאשר בעניין הכותל. ישנם אנשים שרוצים לשלב את השיח הדתי בסדר הציבורי ובשביל להתברג במקום טוב יותר בפריימריז. רק אומר לך שאם היו בחירות פנימיות ב'יש עתיד' אזי יאיר לפיד היה נשמע הרבה יותר קיצוני. הבעיה היא שנתניהו מתרגש מהכותרות הללו וחבל. זהו אותו שמאל המנגח אותו בעניין המדיני. הם נגדו גם במתווה הכותל. אני לא רואה משהו נפרד ביניהם".

"המשחק של יאיר לפיד הוא לא אמיתי. הפוליטיקה היא אותה פוליטיקה. למרות שבסופו של יום צריך לציין שמפלגתו של נתניהו קרובה יותר למסורת ישראל".

בסיום הפגישה סיכמו הנוכחים על המשך שיתוף פעולה עם אגו”י והביעו תקווה כי השקט הביטחוני יחזור לאזורנו.