דגן לצד דיוויד ותמי פרידמן
דגן לצד דיוויד ותמי פרידמןצילום: מתוך אתר שגרירות ארה"ב

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העניק שלשום פמוטים לאשת השגריר האמריקני בישראל, במהלך חגיגות יום העצמאות של ארה"ב שנערכו בבית השגריר בהרצליה.

דגן, שהוזמן לחגיגות יחד עם יתר ראשי המועצות מיהודה ושומרון, לחץ את ידיו של השגריר דיוויד פרידמן והעניק לרעייתו תמי את הפמוטים שהוכנו על-ידי אמן האבן אסף קידרון מאיתמר שבשומרון.

קידרון נחשב לאחד מאמני האבן החשובים בארץ. ראש מועצת שומרון בירך את השגריר ורעייתו: "בחרנו להעניק לשגריר מתנה, פמוטים המפיצים אור, דווקא מאבני איתמר שבשומרון. כסמל לשורשים העמוקים של עם ישראל בארצו, ולאור שיכולה ארה"ב להפיץ כסמל הדמוקרטיה והחופש וכמי שמסוגלת להילחם בטרור למען ארה"ב ולמען ישראל ובתוכה ההתיישבות ביו"ש, וכסמל להתחממות היחסים בין ישראל לממשל האמריקאי".

קדרון אמר, "אני מקווה שבכל ערב שבת, כשידליקו את הנרות ויביטו בלהבות המרצדות, שהאבנים הללו יכניסו בהם את אהבת הארץ. מאחל שהשגריר ואשתו יזכו לעשות את תפקידם מתוך נאמנות לארה"ב ואהבה לארץ ישראל".

על הפמוטים נכתבה הקדשה לשגריר ארה"ב, "מתושבי השומרון - לאוהב השומרון, מי ייתן והאור של החופש והשגשוג יזרחו על שתי האומות שלנו גם יחד".