כולם יהיו מרוצים. פרוש
כולם יהיו מרוצים. פרושחזקי עזרא

המחסור הקיים בכיתות לימוד בירושלים, בעיקר בחינוך החרדי, עלה אתמול (רביעי) לדיון במליאת הכנסת.

במסגרת שאילתא שהוצגה אתמול תהה ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) האם לא הגיע הזמן שמשרד החינוך ישווה את אמות המידה לחלוקת כיתות חדשות בעיר למציאות הקשה השוררת בשטח.

"על פי אמות המידה של משרד החינוך לחלוקת כיתות חדשות בעיר, ירושלים זכאית ל-60 כיתות. השאלה היא אם לאור הנתונים הקיימים היום בעיריית ירושלים המדברים על חסר של כמעט 2,000 כיתות, לא הגיע הזמן שמשרד החינוך ישנה את אותן אמות מידה על-פי המציאות בשטח? לא יכול להיות שתל-אביב, שהחוסרים שלה פחותים, תקבל כמעט כמו ירושלים עם חוסרים גדולים יותר", תהה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הבהיר בתשובתו כי החסר יבוא לקראת פתרונו בסיוע הוועדה המקצועית במשרד החינוך האמונה על כך.

בדבריו הסביר פרוש כי ישנן ערים להן זכות קדימה בקבלת כיתות לימוד. "בסיכום שנעשה במסגרת גיבוש תוכנית החומש לקראת תקציב 2017, התברר כי מספר הכיתות שמשרד החינוך קיבל - הכפיל את עצמו. דהיינו לכל שנה הוקצה לו כפול ממה שהיה לו בעבר. עם זאת, מבחינת המשרד, לערים החותמות על תכניות הסכמי גג ניתנת קדימות בהקצאת הכיתות. משרד החינוך מחויב לזה. הרי אי-אפשר לבנות שכונות חדשות בלא שיהיו מוכנים בהן בתי-ספר. ועדיין נשארות מספיק כיתות לכלל האוכלוסייה בכלל הערים.

"במקביל הוקמה וועדה בתוך המשרד שבנתה קריטריונים לחלוקת הכיתות. במקביל יש לעשות התאמות מקצועיות. שאלתי לאחרונה את מנכ"ל המשרד: 'מה יקרה אם הקריטריונים מובילים לכך שכל הכיתות הולכות למגזר אחד במדינה? ודאי שיש לתקן את הקריטריונים כדי שאוכלוסיות נוספות יוכלו ליהנות מהכיתות", ציין פרוש.

לדבריו, "גם אם ייצא שהקריטריונים ייטיבו עם ערים מסוימות ומנגד עיר כמו ירושלים שאנחנו יודעים שיש לה חסר גדול, או בני ברק או קרית מלאכי ימצאו עצמן בבעיה בשל הקריטריונים הללו, הוועדה המקצועית במשרד החינוך תידרש להן ולפתרון הבעיה. הדברים הללו מטבע הדברים לוקחים זמן, אך בסוף אני מניח שכולם יהיו מרוצים".