ראש ממשלת הודו מודי וראש הממשלה עם מוישי הולצברג
ראש ממשלת הודו מודי וראש הממשלה עם מוישי הולצברגצילום: חיים צח, לע"מ

ראש ממשלת הודו מודי נרנרדרה וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, נפגשו אתמול (רביעי) עם מוישי הולצברג, הילד שאיבד את הוריו בפיגוע הרצחני במומביי, בשנת 2008.

לפגישה עם ראשי הממשלות הגיע מוישי בליווי הורי אביו - נחמן ופרידה הולצברג מארה"ב והורי אמו, שמעון ויהודית רוזנברג מעפולה שגם מגדלים אותו. סנדרה, המטפלת של מוישי שמלווה אותו מילדותו בהודו הצטרפה גם היא לפגישה.

הרב שמעון רוזנברג שמגדל יחד עם רעייתו את מוישי מאז הפיגוע כשהיה בן שנתיים מספר לערוץ 7 על הפגישה המיוחדת, "הודו זו מדינה של מיליארד וחצי תושבים ומנהיג הודו פונה אלינו ורוצה להיפגש. הפנייה באה מצידם, הם רצו להיפגש גם עם הסבים, עם מוישי ועם סנדרה המצילה. הפגישה הייתה מאוד מרגשת וראש ממשלת הודו שאל את מוישי מה הוא רוצה להגיד, מוישי אמר באנגלית אני אוהב אותך ונתן חיבוק וזה שבר את כל המחיצות, הוא גם אמר לראש הממשלה של הודו שהוא גר עם סבא וסבתא בעפולה אבל הלב שלו בהודו".

הסבא מציין עוד שמוישי מתכנן להיות כמו אביו שליח במומבאי, "הוא נולד שם ומבחינתו שם זה הבית, הוא רוצה לעשות בעוד שנתיים את הבר מצווה שלו וטיול שורשים בהודו גם כמובן במקביל להגיע לביקור אצל הרבי. הוא אמר אתמול לראש ממשלת הודו שכשהוא יהיה בן 18 הוא רוצה לחזור למומבאי ולהיות שם השליח והרב הראשי.

נתניהו הרים את עיניו וזה באמת ריגש את כולם ואז ראש ממשלת הודו מודי אמר למוישי אתה יכול לבוא להודו מתי שאתה רוצה וכל פעם תבוא לבקר אותי. אתם מבינים מה המשמעות שנציג של מדינה מוסלמית בא מרכין את ראשו ליהודי? זה ממש נבואת הגאולה שמתגשמת. מעבר לכך היום נורא קשה להוציא ויזות להודו ופה מוישי כבר קיבל גופשנקא מראש הממשלה. מר נתניהו אמר למוישי שבחודש הבא הוא נוסע להודו להיפגש עם מודי והוא מזמין את כולנו להצטרף אליו במטוס שלו".

הרב רוזנברג מספר כי הקשר עם סנדרה המטפלת שהצילה את מוישי נשמר עד היום, "מאז הפיגוע לפני שמונה שנים וחצי מוישי אצלנו בעפולה, הוא לומד בתלמוד תורה במגדל העמק והוא באמת ילד שמח. סנדרה המטפלת בהתחלה אמרה שתישאר עד שהוא יגדל ועכשיו היא אומרת שתישאר עד שהוא יהיה בר מצווה לדעתי היא תישאר כאן עד לחתונה שלו. סידרנו לה תעודת זהות כחולה ועבודה בירושלים והיא מגיעה אלינו כל סוף שבוע. זה הבית שלה. יש לה חדר קבוע, הם משחקים ביחד ויש להם טיול קבוע".

הסבא מספר עוד כי מיד אחרי שלושת השבועות הם מתכוונים לחנוך את הבית לזכרם של גבי ורבקי הי"ד, "הקמנו בעפולה בית מעשים טובים, הבית של גבי ורבקי שבנוי על פי הדגם של הבית של הרבי וגם בפנים בקומה הראשונה זה כמו הבית של הרבי. גולת הכותרת בבית זה האירוח לחיילים, בימי ראשון החיילים וחיילי יחידת כפיר יוכלו לבוא לשם לאכול לשתות ובקומה השלישית יש 24 חדרי אירוח לחיילים בודדים מחו"ל או מהארץ וגם לחיילים חרדים שאין להם ממש בית כי לא מקבלים אותם, אנחנו נהיה הבית שלהם וזה כולל לינה אש"ל מלא בית כנסת וחדר אוכל זאת תהיה הפינה החמה שלהם".