סגן השר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן
סגן השר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהןצילום: אלירן אהרון

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), קורא לחברי מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגת הבית היהודי.

בראיון לערוץ 7 אומר הרב בן דהן כי למרות החששות והפחדים, שיטת הפריימריז היא הנכונה ביותר, "כשאני אמרתי לפני הבחירות האחרונות שאני הולך להיכנס לפריימריז אמרו לי העוזרים שאני משוגע אבל החלטתי שזה לא נכון להיבחר במרכז, אני מרגיש יותר בנוח להיבחר על ידי עשרות אלפי אנשים מאשר להיבחר על ידי עשרות בלבד".

סגן שר הביטחון סבור שעמדתו של השר בנט לפיה כל הכוחות בציונות הדתית צריכים לרוץ במפלגה אחת היא נכונה, "אם נהיה מאוחדים זה טוב לכולם וגם כיום אנחנו לא רואים מי שייך לתקומה ומי לבית היהודי, כולם עובדים ביחד. אנחנו צריכים להקים מחנה אחד גדול שיהיה מכפלת כוח ובאמת עד עכשיו לא קיימנו מספיק דיונים בנושא - לא בבית היהודי ולא באיחוד הלאומי ולא בינינו לתקומה.

"בסך הכל אין הבדלים אידיאולוגיים גדולים בין שתי המפלגות, אולי יש ניואנסים קטנים מאוד שניתנים לגישור".

הרב בן דהן שתומך בקיום פריימריז למסגרת פוליטית אחת סבור שיש מקום לתת מספר הקלות לחברי האיחוד הלאומי, "אני חושב שצריך למצוא את הדרך כדי להקל על חברי תקומה להיכנס, אולי שלא כל החברים יתמודדו בפריימריז אלא שחלק מהם יתמודד במרכז ואולי שיהיה שריון רק לח"כ אורי אריאל שהוא ח"כ ותיק ואני באמת חושב שלדרוש ממנו להתמודד בפריימריז זו לא דרישה קלה.


"אז כן צריך מפלגה אחת גדולה אבל צריכים לראות איך להקל על חברי האיחוד הלאומי תקומה להיכנס", הדגיש.

לדבריו אין שחר לטענות כאילו השר בנט מעוניין להיפטר מח"כים כדוגמת סמוטריץ' ויוגב, "אני יודע שנפתלי בנט מעריך מאוד את חברי הכנסת סמוטריץ' וודאי שאת ח"כ יוגב, אני עצמי מרגיש כמקורב לנפתלי לבנט ולא שיניתי את עמדותיי והוא יודע שיש לי עמדות שונות ממנו בכמה עניניים ואנחנו חיים עם זה בשלום.

"זה ברור שאי אפשר לצפות להגדיל את המפלגה מבלי לקרב את הקרובים אליך. לכן אנחנו צריכים מפלגה אחת גדולה שתהיה הבסיס שמאחד את כל הציונות הדתית ועל גבי זה להוסיף עוד קהלים רחבים כמו קהלים מהציבור המסורתי שאנחנו צריכים להתמקד בהם, לקרב את הציבור הימני מסורתי".

סגן שר הביטחון מציע לקיים פריימריז מפוקחים שלא ירתיעו אף אחד מלהתמודד, "אני התמודדתי והצלחתי, בסך הכול זו ההתמודדות לא מסובכת, חברי הכנסת של תקומה בפרט הצעירים שבהם ראויים וטובים ומוצלחים ואין סיבה בעולם שהם לא יצליחו, צריכים למצוא את הדרך להקל עליהם את השינוי כי לא כל אחד יש לו את האומץ והרצון להיכנס לזה.

"בהחלט יש מקום לעשות פריימריז מבוקרים. בבחירות הקודמות לא כל המתמודדים הסכימו לזה וזה לא קרה אבל אני חושב שיש מקום לשקול פריימריז מבוקרים שזה אומר קביעה של תקרת הוצאה קטנה יותר ממה שהחוק מאפשר, לקבוע כללים נוקשים איזה סוגי כינוסים מותרים וכמה מותר לפרסם ואיזה גודל מודעות, ושהמפלגה תפרסם או תשלח חוברת או מייל שיאפשר לכל מי שרוצה להתמודד בפריימריז לכתוב עמוד שלם על עצמו, פעילותו ומעשיו, וזה יעשה באופן שווה לכל המתמודדים, כך שהכול יהיה מבוקר וזול יותר''.

לדברי הרב בן דהן, קיום פריימריז מבוקרים ''יקל על חברי כנסת שנמצאים בתקומה וכל אחד אחר להצטרף לפריימריז ולהיכנס למהלך שאני מודה שהוא לא הנעים והקל ביותר".