יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס הערב (חמישי) לטענות בציבור החילוני על "הדתה" במערכת החינוך.

"אני נגד הדתה, אם ארגונים דתיים מנסים להסתנן לגני הילדים מאחורי גבם של ההורים ולהשתיל להם מסרים, צריך להיאבק בזה", אמר חבר הכנסת בראיון שהעניק ל"לונדון את קירשנבאום". "זוהי לא הדתה מאורגנת, כשיש תופעות כאלו צריך לטפל בהן". לדבריו, עוצמת הזעם של הציבור הישראלי בנושא נובעת מכיוון שכל אחד מהצדדים מרגיש ש"מישהו השתלט להם מאחורי הגב והשתלט להם על החיים".

"אם אנחנו, החילונים, ואני חילוני גאה, נחליט שיהדות זה רק של דתיים וחרדים, אז אנחנו מפקירים את היהדות. זו המורשת וההיסטוריה שלי. אם יש הדתה אני נגדה. יש מפלגה שנלחמת יותר בכפייה דתית מאשר 'יש עתיד'? מי נאבק על לימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי? אני לא מוכן להיות היסטרי ושיגידו לי שאני צריך להיות בפניקה...העגלה החילונית לא ריקה, לא צריך לפחד מזה שיהיו בעגלה גם חומרים יהודיים".

"משרד החינוך לא יכול לכפות תכנים כאלה, הסמכות הבלעדית על מה שנכנס ויוצא הם אצל המנהלים, אז שהמתלוננים יבואו אליהם ושיגידו להם שהם לא מוכנים שזה יהיה כך בבתי הספר של הילדים שלהם, אם מישהו מרגיש שיש הדתה אז שיבואו אלינו ונעזור לו", אמר.

"החברה הישראלית עסוקה רק בפחדים, יש לנו שלטון שרוצה שנעסוק רק בפחדים, אי אפשר לנהל ככה חברה אנושית. הייתי ביום כיפור בבית כנסת והתפללתי, הייתי עם טלית וכיפה, זה גם שלי", אמר. יו"ר "יש עתיד" התייחס גם לתמונה שהתפרסמה בה הוא נראה בכותל המערבי עם טלית וכיפה לראשו, ואמר כי היה שם כדי לקיים טקס בר מצווה לניצולי שואה - ושהיה עושה זאת שוב.