נשק. ארכיון
נשק. ארכיוןצילום: משטרה ישראל

ל', לוחם בחטיבת כפיר, שלח מכתב לחברו הטוב מ' לאחר שגרם לפציעתו כתוצאה מפליטת כדור לפני כשבועיים.

האירוע התרחש בדירתו של ל' בתל אביב. מ' הגיע לביקור והשניים שוחחו ביניהם. ל' לקח את הנשק שהיה מונח מתחת למיטה במטרה להראות לחברו את הכוונת שמורכבת עליו, ואז נורה קליע מהנשק וחדר לפלג גופו העליון של חברו. מ' הובהל במצב קשה לבית החולים איכילוב.

העיתון ''ידיעות אחרונות'' מפרסם הבוקר (שישי) את המכתב שכתב ל', "אני לא יודע מה לומר לך, קודם כל אני ממש מצטער, אני עדיין לא מצליח לקלוט שאתה בבית חולים בגללי. אני יודע שכמות הסליחה לא יכולה לבטא את הצער. הלוואי שהייתי יכול להתחלף איתך ולהיות שם במקומך, פצוע".

"לחשוב שבאותו היום היינו אומרים לצאת, לצחוק, לאכול המבורגר, לעשן נרגילה כמו שהיינו עושים", כתב ל' לחברו הפצוע. "אני לא מפסיק לחשוב עליך, אתה לא יוצא לי שנייה מהראש. אתה איתי כל היום. אני כל כך מצטער. הדמעות לא מפסיקות לנזול לי מהעיניים, גם עכשיו כשאני כותב את המכתב הזה בתקווה שתקרא את זה".

בסיום המכתב כותב ל': "הלוואי שיכולתי לבקר אותך, לישון איתך, להבין אותך בלי שנשוחח. שום דבר לא מרגיש לי מספיק מכפר על הכאב שנגרם לך ולמשפחה שלך. אני מצטער ואוהב אותך אין סוף".

נגד ל' הוגש כתב אישום בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. מעצרו הוארך אתמול בבית הדין הצבאי ביפו.

רס"ן מירב הרשקוביץ-יצחקי ורס"ן אורן ליבר, סנגוריו של ל' מטעם הסנגוריה הצבאית, אמרו כי "מדובר בטרגדיה אנושית, שני החיילים הם חברי ילדות קרובים. מרשנו שרוי באבל כבד. הוא ומשפחתו מתפללים להחלמתו של החייל הפצוע ומביעים צער רב על התאונה".