אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפנימיה הצבאית "אור עציון" משדרים הבוקר (שישי) אופטימיות בעקבות פגישה שהוגדרה "טובה מאוד", בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לרב חיים דרוקמן.

בפנימיה מקווים כי ליברמן יחזור בו מההחלטה לסגור את המוסד החינוכי-צבאי שהוקם בשנת 1983.

תקופה ארוכה ניסה הרב דרוקמן להיפגש עם שר הביטחון אך משום מה הפגישה לא יצאה לפועל. ביום רביעי השבוע, בתיווכו של חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון, הנחשב למקורב לליברמן, התקיימה הפגישה בביתו של ליאון בבירה.

הרב דרוקמן הסביר לליברמן את חשיבותה של הפנימיה הצבאית לפיקוד, ושר הביטחון הודיע כי הוא שוקל להמשיך לתקצב את הפנימיה ואף הבטיח לבדוק את הנושא מול הדרגים הצבאיים.

משה ליאון אמר כי ''מדובר במוסד חשוב לציונות הדתית ואסור שייסגר, במיוחד לאור העובדה שבוגרי הישיבה מתגייסים ליחידות מובחרות ומגיעים לתפקידים בכירים בצבא''.

בפנימיה הצבאית אמרו לערוץ 7 "אנו מצפים להתפתחויות חיוביות ולבשורות טובות בימים הקרובים".

הרב דרוקמן: רוצים לקפח את הנוער הדתי

כזכור, שר הביטחון לשעבר משה יעלון החליט לסגור את שתי הפנימיות הצבאיות - באור עציון ובחיפה. שר הביטחון הנוכחי ליברמן החליט לפני כשנה לסגור את הפנימייה ב''אור עציון'' ומאידך להשאיר על כנה את הפנימייה הצבאית החילונית בחיפה. ההחלטה עוררה ביקורת גדולה בציונות הדתית.

בחודש שעבר התקיים דיון בנושא בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. ראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן, אמר ''אני פשוט נדהם מעצם העניין, במדינת ישראל אחרי 70 שנה, לא נעים לומר, רוצים לקפח את הנוער הדתי. מה קורה כאן? אינני מבין. ירו חץ, ומסמנים אחר כך את המטרה.

''איש לא בדק, וזו החלטה שרירותית לחלוטין. זהו עוול לא צודק, מה קורה כאן? אתם בעצמכם, אנשי משרד הביטחון, יודעים שזה עוול. רציתם לסגור את שתיהן? נניח. אבל זה עניין פוליטי, לסגור רק את הפנימייה הדתית".