ארכיון
ארכיוןפלאש 90

תנועת חמאס ערכה לפני ימים אחדים עצרת המונית בעזה במחאה נגד מדיניות הרשות הפלסטינית הנוקטת צעדי עונשין נגד רשויות חמאס בניסיון לכפות עליה לפרק את הוועדה המנהלת המשמשת הלכה בפועל ממשלה עצמאית של חמאס ברצועת עזה.

במהלך העצרת נשרפו תמונות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה, וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

מושיר אל-מסרי, מראשי חמאס ברצועת עזה אמר בנאומו בעצרת, כי אבו מאזן נושא באופן מלא באחריות על השלכות המסוכנות של הברית שלו עם "האויב" ו"פשע" המצור על רצועת עזה והוא ישלם את המחיר על המהלכים "הטיפשיים" שלו.

לדבריו, המצור על עזה אינו מיושם רק ע"י "האויב הציוני" אלא גם ע"י התומכים בתהליך המדיני ובתיאום הביטחוני עם "האויב". הוא הבטיח לשומעיו כי תנועת החמאס תשחרר את כל אדמת פלסטין מ"טומאת הגזלנים".

מסרי הוסיף: "ירושלים תישאר לנגד עינינו ולא נשכח אותה, אלא נגביר את כוחנו כדי להגן על אדמתנו וננהל את מערכת (הגברת) המוכנות על אדמת עזה כדי להפוך את עזה לנקודת המוצא לשחרור חיפה, יפו וצפת עליהן ויתר עבאס (אבו מאזן) וכדי שעזה תהיה נקודת המוצא לשחרור (פלסטין) באמצעות צבאה הנשען על הקוראן, גדודי אל-קסאם וכוחות המאבק של עמנו".