אזכרה ליוני נתניהו ז''ל בהר הרצל
אזכרה ליוני נתניהו ז''ל בהר הרצלצילום: עמוס בן גרשון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה נתניהו והבנים יאיר ואבנר, השתתפו הערב (ראשון) באזכרה לזכרו של אחיו של ראש הממשלה, סא''ל יוני נתניהו ז''ל שנפל בעת שפיקד על לוחמי סיירת מטכ"ל במבצע לשחרור החטופים באנטבה.

בטקס האזכרה שהתקיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל השתתפו אחיו עידו נתניהו ומשפחתו, שרים, ח״כים, מפקדי צה"ל בעבר ובהווה וחברי המשפחה. בנימין ועידו נתניהו אמרו קדיש על קברו של יוני ז"ל.

האלוף במיל' עמירם לוין נשא דברים באזכרה, ואמר כי חיילי של יוני ז''ל אהבו והעריצו אותו. ''אנחנו, הקצינים והמפקדים, הערכנו אותו מאוד. יוני קיבל את הפיקוד על היחידה, על סיירת מטכ"ל, ב-1975, זאת לאחר שהוכיח עצמו והצטיין בקרבות ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים.

''כך כאשר הוביל באומץ ובקור רוח את ההסתערות של לוחמי היחידה על כוח קומנדו סורי שנחת בקרבת נפאח, כך כאשר הוביל בלילה את כוח היחידה לחלץ את יוסי בן חנן שישב פצוע בנג'ה, כך כשקידם וניווט כוחות ארטילריה והציבם בטווח הירי לדמשק''.

כדרכו, תמיד באומץ, תמיד בקור רוח, ותמיד בראש חייליו. כשקיבל את הפיקוד על היחידה, היה יוני כבר בוגר, מנוסה ובטוח בעצמו כמפקד ומנהיג טבעי. בחייו האישיים היה עדיין צעיר, סוער, רגיש ופיוטי. כך הרגשנו, וכך אהבנו אותו", אמר לוין.

האזכרה ליוני נתניהו ז''ל בשנה שעברה

צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ