תערוכה מפלסטלינה
תערוכה מפלסטלינהצילום: יחצ

תערוכת פלסטלינה ארט במוזיאון יפו הינה תערוכה מקורית וראשונה מסוגה הכוללת יצירות צבעוניות, מעוררות חושים והשראה שנוצרו במיוחד לתערוכה זו.

'פלסטלינה ארט' הינה תערוכה המציבה במרכזה את חומר הגלם המוכר והאהוב, בשיתוף אמנים מהארץ והעולם ומתחומי עשייה מגוונים המשלבים את הפלסטלינה על גווניה השונים כחלק מהשפה האמנותית שלהם. התערוכה מציעה התבוננות חדשה על החומר הפשוט והנגיש, בראי האמנות העכשווית והרב-תחומית, מאפשרת חוויה חוצת דורות בין ילדים ומבוגרים.

בתערוכה לוקחים חלק אמנים ממדינות רבות ברחבי העולם ביניהן קולומביה, ארגנטינה, הודו, ספרד, קנדה, איטליה, ברזיל, אנגליה, ארה"ב, מקסיקו, ונצואלה, אוקראינה, יפן ואמנים ישראליים.

התערוכה מציגה יצירות מתחומי עשייה מגוונים, המבצעים שימוש בחומר הגלם של הפלסטלינה-

בין המיצגים בתערוכה: סדרת גיבורי על בפלסטלינה, פיסול דמויות מוכרות מתוך סדרות הילדים האהובות כמו דורה ובוטס, יחידת החילוץ של ערוץ ניק ג'ויניור, דמויות מוכרות כמו אלברט איינשטיין, הילארי קלינטון ודונאלד טראמפ, סדרת תמונות ייחודית של פיסול בפלסטלינה של הומלסים, הומאז'ים ליצירות מפורסמות באמצעות הפלסטלינה ועוד.

כמו כן, בתערוכה מוצגים בבכורה 3 פרקים מהסדרה "האיש הזעיר ביותר בעולם" של חואן פבלו זראמלה בהפקה משותפת של צרפת וארגנטינה המורכבת מ- 52 פרקים של דקה כל אחד.

זמן איכות ליצירה בפלסטלינה: במוזיאון הוקדש מתחם ייחודי ליצירה בפלסטלינה –CLAY , בשיתוף עם ערוץ היוטיוב How To Clay? במתחם זה מוקרנים סרטוני הנחיה ליצירה בפלסטלינה.

האגף הארכיאולוגי המחודש מציג פריטים ייחודיים שהותירו אחריהם מגוון העמים והתרבויות שאכלסו את המקום, החל מתקופת האבן. הפריטים הארכיאולוגים, כרכיבים בתמונת פאזל, אט אט ובשכבות, משרטטים מציאויות חיים של כנענים, מצרים, פרסים, פלישתים, פניקים, יוונים, חשמונאים, רומאים, ביזנטיים, עות'מניים. וגם 'מזכרות' מאישים בולטים בהיסטוריה כצאלח א-דין , ריצ'ארד לב-ארי, נפוליון, רעמסס השני, אלכסנדר מוקדון, ועוד. יפו לבשה ופשטה צורה בכל פעם מחדש, כל פעם אוכלוסייה אחרת, שפה אחרת, ביגוד שונה, בתים שונים, סירות שונות, מקדשים שונים, לאלוהים שונים. הממצאים הארכיאולוגיים מספקים מידע רב על חיי האנשים שסבבו אותם.

האגף המחודש כולל אולם תצוגה חדש המיועד אך רק למוצגים הארכיאולוגים. באגף שלושה ארונות תצוגות תקופתיות, בארון התצוגה הראשון ממצאים נבחרים מהעידנים הניאוליתי וכלקוליתי, בשני ממצאים נבחרים מהעידנים הברונזה והברזל ובארון התצוגה השלישי ממצאים נבחרים מהעידנים הלני ורומי. בנוסף, נבנה שולחן תצוגה למטבעות הכולל, בין היתר, מטבעות שנוצרו במטבעת הכסף של יפו ומטמון בן 851 מטבעות של המלך אלכסנדר ינאי.

מוזיאון יפו הוקם במאה ה 11 כמצודה צלבנית כחלק מהפיתוח המבני שהשקיעו הצלבנים בהקמת יפו מהריסותיה. בהמשך עבר המבנה מיד ליד ושימש למטרות שונות ביניהן למגורים, חאן למבקרים, משרדים ממשלתיים, בית אסורים, בית תפילה ובית חרושת לייצור סבון משמן זית. בשנות ה 60 ד"ר קפלן הקים בו את "מוזיאון לעתיקות תל אביב-יפו" שהציג את ממצאיו עד שסגר שעריו לקהל. המוזיאון על ממצאיו נפתח מחדש בשנת - 2006 בניהול "החברה לפיתוח יפו העתיקה" כבית לארכיאולוגיה, אמנות ותרבות והוא משלב ארכיאולוגיה לצד תצוגות מתחלפות של אמנות עכשווית.