משה גפני
משה גפניצילום: יצחק הררי, פלאש 90

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) מסביר הערב (ראשון) מדוע ביקש לדחות בשבוע את ההצבעה על ''חוק ירושלים'' הקובע כי חלוקת העיר תוכל להתבצע רק באישור של 80 ח"כים ולא ברוב רגיל כפי שקובע החוק כיום.

בראיון לתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' סיפר גפני, "היות ומדובר בחוק יסוד, אני דרשתי לאפשר זמן שנוכל להתייעץ עם הרבנים אצלנו. אמרתי את זה גם לשרה איילת שקד וגם לשר נפתלי בנט, שאני מבקש לדחות את זה. אז הם ביקשו שנביא לוועדת שרים ולא נעלה למליאה.

''הגבתי שאני לא מסכים - כי ההסכם הקואליציוני מדבר על זה שאם יש השגה של אחת מהסיעות על חוק יסוד - צריך לדון בעניין הזה", הסביר ח"כ גפני.

הוא הוסיף, "נבדוק את העניין הזה של חוק היסוד, האם יש בו צורך והאם הוא לא נעשה סתם כדי להקניט. על פי החוק הקיים, אי אפשר להחזיר חלקים מארץ ישראל אלא במשאל עם או בהסכמת 80 חברי כנסת. החוק הזה לא בא לעשות דבר וחצי דבר מבחינת החקיקה, אלא יכול להיות שהוא בא רק להתגרות או להתווכח על קרדיט בעניין הזה ולא בטוח שאני מעוניין לתת לבית היהודי את הקרדיט הזה".

ח''כ גפני נשאל אם מדובר בסגירת חשבונות עם מפלגת הבית היהודי בעקבות הפגישות שקיימו שרי המפלגה עם מנהיגי יהדות התפוצות וענה, "אני אכן מרוגז מאוד על הפגישה עם הרפורמים, גם אמרתי את זה לבנט. לא עושים את זה לחברים שנמצאים בשותפות - ואצלנו הנושא של הרפורמים הוא נושא קריטי. זה לא סוד - הפגישה הזו היתה לצנינים בעיני.

''אבל יש פה חלק ענייני - ולאחר ששוחחתי עם השר בנט, הבאתי את זה לישיבת ראשי הקואליציה כדי שנביא את זה בפני גדולי התורה ונקבל התורה - והשבוע הזה ניתן לי על ידי ראש הממשלה".

יו"ר דגל התורה ציין גם כי בדרך כלל אין חיכוכים בין המפלגות. "אני במערכת יחסים טובה ותקינה עם השר בנט ואני חושב שהוא עושה מאמצים להתנהג כלפינו בהוגנות. מעשיו ירחיקוהו ומעשיו יקרבוהו".