מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת, בראשות ח"כ מיקי זוהר, צפויה לדון היום (שני) בשעות הצהריים בנושא: "הטיפול בתלונות השווא: האם הגברים שווים בפני החוק?"

ארגוני הנשים ניסו למנוע את עצם קיום הדיון, בתואנה שהנושא היחידי שצריך ומותר לדון בו, בהקשר של יחסי המינים, הוא אלימות של גברים נגד נשים.

הארגונים הצליחו לגרום ליועץ המשפטי של הכנסת לפסול את קיום הדיון בוועדה, וזאת עקב טענה לחוסר סמכות. אולם, ח"כ זוהר הצליח בסיוע יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, להפעיל מנופים קואליציוניים מאחורי הקלעים, ובאמצעות הגשתה של הצעה לסדר היום במליאה, לגרום בכל זאת לכינוס הדיון בוועדה.

לדיון זומנו גם נציגי הפרקליטות והמשטרה, ואלה יצטרכו לתת תשובות לטענות ולעדויות בנוגע לרוחב התופעה של תלונות שקריות המוגשות נגד גברים, בעיקר אגב הליכי גירושין, אשר גורמות להם נזק רב ומובילות לעיתים קרובות לניתוקם מילדיהם.

הגופים הללו יידרשו להסביר מדוע הנחיות רשמיות שלהם מונעות חקירה והעמדה לדין של נשים אשר ידוע כי הן העלילו עלילות, ומדוע מתאפשר להן להמשיך להעליל כאוות רצונן.

בין המוזמנים לדיון – עו"ד סוזי עוזסיני ארניה, יו"ר הוועדה לתלונות שווא בלשכת עורכי הדין.

את הזווית האמונית בדיון צפוי לייצג אבנר פורת מארגון חותם, אשר יחבר בין תופעת תלונות השווא לבין מגמה של פגיעה בתא המשפחתי, אותה מקדמים ארגונים קיצוניים מסוימים.

הכותב הוא ראש תנועת המשפחה.