רחפן
רחפןצילום: Istock

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) יוזם הצעת חוק שתסדיר ותגביל את השימוש ברחפנים נושאי מצלמה, כך דווח הבוקר (שני) בעיתון ישראל היום.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי מטרתה היא "להתמודד עם סכנות חדשות המציבים כלי טיס בלתי מאוישים ובכלל להרחיב את ההגנה על פרטיות האזרח מחשש לפגיעה הנגרמת משימוש בכלי טיס בלתי מאוישים".

"במציאות החדשה שנוצרה כל אדם יכול לבלוש, לצלם ולתעד את הזולת ממרחק רב ובלי לפלוש בפרטיותו. פעילות זו משמעותה חדירה לרשות הפרט, ללא הסכמתו ורצונו", נאמר עוד בדברי ההסבר, וכן מצויינת העובדה שעלות הרכישה וההפעלה של הרחפנים הולכת ופוחתת ותפוצתם גדלה.

ההצעה מבקשת להתמודד בין היתר עם העובדה שחוק הגנת הפרטיות, שנחקק בשנת 1981 אינו תואם את התפתחות הטכנולוגיה המאפשרת צילום ואיסוף מידע באופן מתקדם, הן במרחקים ארוכי טווח וללא צורך בפלישה פיזית לשטחו של הזולת.

לדברי יוזם ההצעה, ח"כ שי, "העידן הטכנולוגי החדש מביא סיכונים אדירים לפרטיות ולצנעת הפרט, הרחפנים הוא אחד מהם. יכולתם לחדור במימד האווירי לכל מקום, מקרוב ומרחוק, מפשיטה אותנו מהאינטימיות האחרונה בחיינו".

"כל יום ללא הסדרה ראויה, מפקיר אותנו לסביבה מציצנית ואפילו עוינת. החקיקה עד כה דלה והססנית, על ישראל ליטול ההובלה ולהפגין שמירה על ערכי יסוד, שמאוימים עתה", מוסיף שי.