עוזי ארד
עוזי ארדצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרופ' עוזי ארד, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, התייחס היום (שני) להתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות וטען כי ראש המשלה בנימין נתניהו עלול להיקשר לפרשה, על אף שכעת הוא כלל לא מוגדר כחשוד.

"העננה מרחפת וקרבה מאוד ונוגעת במשרד ראש הממשלה. מאחר שהיא מתקרבת לאנשים שעובדים הכי קרוב אליו, היא מסבכת אותו. העננה מתקרבת למעל ראשו", אמר ארד בראיון לרשת ב'.

הבוקר עיכבה המשטרה שישה חשודים בעבירות שוחד ומרמה בפרשת הצוללות, המכונה תיק 3000. ארד, שהעיד במסגרת הפרשה, אמר "רבים במערכות רואים שהכתובת על הקיר. העננה נמצאת והריח המאוד לא טוב שיש בפרשות רקובות שכאלה עולה. בנושא זה מעורב עו"ד שמאוד קרוב לראש הממשלה. איך שני אנשים שקרובים לראש הממשלה פעלו יחד? צריך להעמיק ולחקור את הדברים עד תום. צריך לבדוק אם היה הפרת אמונים או ניגוד עניינים חריף. הדברים האלה לא יכולים להיבדק במחשכים".

"חשדות כאלה קיימים ותופעות כאלה מוכרות בעולם, ולכן אי אפשר לבטל את זה כליל. מה שצריך לעשות זה מה שהמשטרה עושה – לחקור את הדברים לעומקם. מדובר בשני אנשים שמידית כפופים לראש הממשלה – אחד מהם הוא המשנה לראש המל"ל, שבפברואר אשתקד מינה אותו ליועץ לביטחון לאומי הבא ורק אחר כך הדבר לא הסתייע. רק חקירה רצינית של כל גופי הבקרה – מהכנסת ועד רשויות האכיפה האחרות – תברר את העניין".

ארד טען כי עסקת רכש כלי השיט עברה יותר מדי ידיים. "במקרה הזה, אין צורך בגורם ביניים ואף גורם מתווך. יכול להיות, וזה החשד, שמקורבים למיניהם דחפו את עצמם ומצאו את עצמם ונותנים את שירותיהם הטובים. למשל, אותו החשד לכאורה שמקורב של ראש הממשלה נתן את שירותיו המשפטיים לאותו איש עסקים".

"התבקשתי לתת עדות בפרשה ועשיתי זאת. שירתי במטה לביטחון לאומי עד תחילתי 2011, וזה היה רק חלק מהפרשה הנוכחית, אחרות התפתחו אחר כך. שומר סף אמר לי: 'שים לב, יש דברים שמחייבים בדיקה'. חלק מהתופעות המוזרות התרחשו בשנה הזו. למשל, מה הטעם של ראש הממשלה למנות את בר לראש המטה לביטחון לאומי?", תהה.