תחנת הכח של חברת החשמל
תחנת הכח של חברת החשמלצילום: פלאש 90

בדיון שנערך היום בבית הדין האזורי בחיפה הודיעו משרדי האוצר והאנרגיה באמצעות פרקליטות המדינה, כי אין בכוונת המדינה להקפיא את צעדיה במשק החשמל.

בדיון טענה הפרקליטות כי המדינה סבורה כי על העובדים להפסיק לאלתר את העיצומים, ללא התניות או הפסקת הצעדים השוטפים מצד המדינה.

עוד הודיעו המשרדים כי אין צורך בפגישה של שר האוצר ושר האנרגיה עם ארגון העובדים, שכן בשלב זה אין שום סוגיה שעומדת על הפרק אשר דורשת את מעורבות השרים.

במהלך השבועות האחרונים שובת ועד העובדים בחברת החשמל ולפי המשרדים גורם נזקים כספיים משמעותיים לחברת החשמל, ליצרנים הפרטיים, ולאלפי ספקים נוספים במשק. ''שביתה זו מתנהלת בגיבוי בתי הדין הארצי והאזורי לעבודה, שפסקו כי העובדים רשאים לשבות בשל פעילותה השוטפת של המדינה לקידום התחרות במשק החשמל", אמרו במשרד האוצר.

משרדי הממשלה מזכירים כי ''מדובר בעובדי מונופול, אשר בצעדיהם פוגעים בקידום התחרות ובאינטרס הצרכני הרחב. עובדי חברת החשמל הם העובדים החזקים במשק, אשר נהנים משכר גבוה, פנסיה תקציבית, קביעות וזכויות מיטביות רבות נוספות. לא בכדי מדורגת החברה בצמרת מקומות העבודה המבוקשים בישראל, זה שנים רבות. יתר על כן, פעילות המדינה מתבצעת מכוח החוק ואינה מובילה לפגיעה בתנאי עבודתם של עובדי חברת החשמל''.