שמיר. הגרלה קשה באירופה
שמיר. הגרלה קשה באירופהצילום: דודי אוחיון, מנהלת הליגה

חמש שנים לא שיחקה הפועל חולון באירופה. אחרי שהגיעה למקום הראשון בטבלה עם סיום העונה הסדירה של ליגת ווינר סל, תחזור חולון לשחק העונה באירופה כשזו תיקח חלק במפעל ליגת האלופות של פיב"א.

היום (שלישי) הוגרלה חולון בשלב הבתים הראשון של הטורניר, כשזו הוגרלה לבית א' שם תפגוש שבע קבוצות, כשזהותן של חמש מתוכן כבר ידועות בעוד שתיים נוספות יעפילו משלב המוקדמות.

ההגרלה זימנה לסגולים מחולון יריבות קשות במיוחד, ביניהן מונאקו הצרפתית, ססארי האיטלקית, מורסיה הספרדית, אניסיי קרסניורסק הרוסית ואולדנבורג הגרמנית.

מי שנראה שתשחק יחד עם חולון באותו הבית ותעלה כמעט בוודאות משלב המוקדמות היא קרשיאקה הטורקית החזקה, שכל תוצאה מלבד העפלה שלה לשלב הבתים תהווה כישלון והפתעה גדולה.

בניגוד לעונה שעברה, הפעם בשלב הבתים הראשון יהיו ארבעה בתים של שמונה קבוצות, שישחקו בשיטת ליגה של 14 מחזורים החל מה-10 באוקטובר ועד ה-7 בפברואר, כאשר רק ארבע הראשונות יעפילו לשלב הבא. סדרות שמינית ורבע גמר הפלייאוף ייערכו בשיטת הטוב משני משחקים ואילו הפיינל פור יתקיים העונה בתאריכים 4 ו-6 במאי, בביתה של אחת מארבע העולות לחצי הגמר.

מונאקו שהעפילה לפיינל-פור של המפעל בעונה שעברה וסיימה אותה במקום השלישי מהווה כוח עולה בכדורסל האירופי ומועמדת לסיים ראשונה בבית הראשון. את מורסיה הספרדית אימן עד לאחרונה מאמנה החדש של האלופה הישראלית הפועל ירושלים, היווני פוטיס קציקאריס, וגם אניסיי קרסניורסק עשויה לעשות צרות לחולונים, הן בשל הקור העז השורר אצליהם והן בצד המקצועי כשאלה הגיעו בעונה שעברה עד לשלב רבע גמר היורופקאפ.

ססארי האיטלקית שיחקה בעברה במפעל היורוליג הבכיר והודחה ברבע גמר הפלייאוף האיטלקי, הפסידה בגמר הגביע ונוצחה ברבע גמר ליגת האלופות.

קל זה לא יהיה לסגולים מחולון.