ח"כ נאווה בוקרערוץ הכנסת

ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) קראה להחמיר את הענישה כלפי נשים המעלילות עלילות על גברים.

"לצערנו, ברוב המקרים התלונות של נשים לגבי אלימות מוצדקות – ככל שאני יודעת", אמרה בדיון של הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי זוהר. "אבל ישנן נשים שבאמת מתלוננות תלונות שווא נגד גברים. אני חושבת שבמקרים האלה, רק החמרת הענישה תוכל להקטין את מספר המקרים האלה. הנשים האלה צריכות לדעתי להיענש בחומרה. ואגב, זה כנ"ל ההיפך. גם אם גבר מתלונן על אישה ומעליל עליה – אותו הדבר. שתהיה החמרה בענישה".

"נגרם כאן עוול נוראי לצד שנגדו התלוננו", הוסיפה. "אני לא מדברת על ההוצאות הכספיות. אני מדברת על ההשפלה האיומה שהם עוברים. על התהליך הנפשי והרגשי שאותו בן אדם צריך לעבור. מדברים פה על לא לראות את הילדים – היו מקרים שהתלוננו נגד גברים שהם פגעו מינית בילדים וכל מיני דברים איומים שבסופו של דבר התבררו כלא נכונים. שלא לדבר על הרישום הפלילי שאותו גבר צריך להילחם שיורידו לו אותו".

"הקלות הזו שבה אפשר להעליל על אנשים אחרים צריכה להיפסק. אני חושבת שהחמרת הענישה היא הדרך. אין דרך אחרת", קבעה ח"כ בוקר. "שלא לדבר על אותן נשים שהן בבחינת 'זאב זאב'. יש כל כך הרבה מתלוננות שווא שבסוף אלה שבאמת מסכנות וסובלות, לא יאמינו להן בקלות. אז אני באמת מקווה לקבל את הנתונים מנציג משטרת ישראל. אני לא מבינה מדוע מסתירים מאיתנו נתונים כל כך חשובים. כי במקרים האלה – יש כאן חיים של קורבנות, שהחיים שלהם נהרסים בעקבות תלונות מהסוג הזה".

כאשר ח"כ זוהר הודה לח"כ בוקר על האומץ שגילתה בכך שבאה לומר את דבריה, למרות לחצי ארגוני הנשים, התפרצה לדברים עו"ד טלי גוטליב שאמרה ש"לא אמור להידרש כל אומץ בכדי להיות פה – אנחנו בני אדם. זה לא ריב בין גברים ונשים, זה בסיסה של חברה שוויונית ונאורה". גוטליב זכתה למחיאות כפיים.