קייטנה מיוחדת לילדים מיוחדים
קייטנה מיוחדת לילדים מיוחדיםצילום: דוברות אפרת

זו השנה הרביעית שבה בני הנוער בישוב אפרת מושיטים יד לילדים בעלי מוגבלויות מהישוב ומארגנים עבורם ימי כיף בחופשת הקיץ.

ההכנות לקייטנה מתחילות כבר בין חג הסוכות לחנוכה. אלעד ארנטל, שמיניסט מאפרת, פעיל בסניף בני עקיבא ומתנדב בעמותת "להושיט יד", סיפר לערוץ 7 כי "בסוכות אנחנו מתחילים לחמם מנועים ולגייס כספים לטובת הפרויקט.

"ישנם אתרים ומקומות בילוי שתורמים את חלקם באמצעות הנחות, בעמותה יש כ-30 ילדים בעלי מוגבלויות שונות, למענם אנו מרימים את הימים גדושי החוויות", תיאר.

לגייס כספים ותרומות זה לא דבר קל. "היום בכל חברה כזאת או אחרת מקימים מסגרות תומכות וחווייתיות עבור האחר והשונה, ובגלל הריבוי הזה, קשה עוד יותר לגייס כסף לפרויקט", מסביר ארנטל.

בני הנוער באפרת עושים שימוש ב'הדסטארט' לגיוס המונים. "הצבנו יעד גיוס של 12,000 ש"ח בתוך עשרים יום, כל אחד ואחת מבני הנוער שלח את קישור התרומה לכל אנשי הקשר בנייד שלו, לחברים מהישוב ומחוצה לו, לבני משפחה מהארץ והעולם וכך עמדנו ביעד, ואף עלינו עליו".

אחרי גיוס הכספים, יכלו הנערים להתעסק בארגון הלוגיסטי והתפעולי של הקייטנה. הם שכרו את פנימיית ישיבת 'נווה שמואל' באפרת והחלו למלא את חמשת ימי הקייטנה בפעילויות מגוונות שכללו שיט, צפייה בסרט, ביקור בגן החיות, יציאה לגלידה ועוד.

לשאלת ערוץ 7 האם בני הנוער יכלו לתרום תרומה שהיא לא כספית, השיב ארנטל: "הבנים נרתמו בידיים, הם עזרו, סחבו, העמיסו ופרקו בשלל הפעלות השונות. הבנות לעומת זאת, הפעילו את החניכים, למשל בסדנת בועות הסבון, פעילות שאילולא הבנות הייתה עולה לנו כמה מאות שקלים. בנות היישוב קנו את החומרים והעבירו את הפעילות בעצמן, היה מהנה!".

כמדי שנה, את חמשת ימי הפעילות מארגנים הקומונר באפרת ושני שמיניסטים יחד עם בני הנוער בישוב, המועצה תרמה את חלקה וסייעה בליווי מקצועי, ובאמצעות מחצלות, גופי תאורה ושאר אמצעים לוגיסטיים.

ארנטל מציין שני רגעים מרגשים שילוו אותו בהמשך חייו, ''האחד, בסיומה של הקייטנה ערכנו מפגש של חניך-הורה-חונך, היו שם לא מעט דמעות של שמחה... השני, משחק באולינג משותף - אחד הילדים לא יכל לבצע את פעולת זריקת הכדור לבד והחונך שלו זרק יחד איתו את הכדור".

צילום: דוברות אפרת
צילום: דוברות אפרת