אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד חיים עמור, לשעבר מזכיר וגזבר מושב משמר הירדן וסגן יו"ר המועצה האזורית מבואת החרמון.

עמור מואשם בגניבת כ-1.4 מיליון ש''ח מקופת המושב ומקופת גידולים חקלאיים.

מעובדות כתב האישום עולה כי בין השנים 2009 ו-2014 גנב עמור במרמה, ללא ידיעת חברי המושב או הסכמתם, סכום של 1,322,550 ש''ח, מתוקף תפקידו הציבורי ובאמצעות משיכת 133 שיקים והעברה בנקאית אחת, מקופת המושב ומקופת גידולים חקלאיים. בין היתר חתם הנאשם על השיקים וההעברה הבנקאית, בשם המושב.

על מנת "להלבין" את גניבת הכספים, נזקק הנאשם לחשבוניות פיקטיביות, כדי להציג להנהלת החשבונות במושב כאילו הכספים שהוא גונב משולמים לקבלנים שונים, עבור עבודה שכאמור לא בוצעה מעולם.

כך, יצר הנאשם קשר עם קבלנים שידעו על תפקידיו הבכירים במועצה האזורית ובוועדות התכנון והבניה. אותם קבלנים נתנו לו את החשבוניות הפיקטיביות כשוחד, על מנת שזה ייטיב איתם במסגרת תפקידיו הבכירים.

באופן זה, ביצע הנאשם "גניבה בידי עובד הציבור" של 1.4 מיליון ש''ח כשהוא "מלבין" את הגניבה עם חשבוניות פיקטיביות שקיבל לידיו כטובת הנאה – שוחד – מקבלנים שביקשו לשחד אותו.

כספי הגניבה שימשו את הנאשם לרכישת מכוניות, חופשות לחו"ל, הסדרת חובות שלו מול רשויות, רכישות מוצרי מזון, מוצרי חשמל, ואף כמתנות לחתונות ואירועים של מקורביו.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גניבה בידי עובד הציבור, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איסור הלבנת הון, לקיחת שוחד. כמו כן יוחסו בכתב האישום נגד הקבלנים המעורבים, עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ומתן שוחד.