אימצתם גור חתולים?
אימצתם גור חתולים?צילום: אייסטוק

אז החלטתם לאמץ גור חתולים ובשעה טובה, הצטרף חבר חדש חמוד ופרוותי למשפחה. עכשיו רק צריך לספק לו מענה על כל צרכיו ולנקוט באותן הפעולות, אשר יאפשרו לו להתאקלם בביתו החדש בצורה הטובה והמהירה ביותר.

לגור החתולים יש את הצרכים הייחודיים לו, כאשר בין הדברים להם עלינו לדאוג: חיסונים וטיפולים רפואיים מתאימים, מזון אשר יתאים בעבורו, ארגז חול ומצע של חול, על גביו הוא יעשה את צרכיו וכמובן, פעילות, משחק והרבה חום ואהבה, אשר יאפשרו לו להרגיש רצוי ושייך בבית החדש.

בחירת מזון לגורי חתולים
אם תיגשו לחנות חיות, או אפילו תיכנסו לאתר האינטרנט המציע חנות וירטואלית שכזאת, אתם עתידים לגלות שמגוון סוגי המזון אשר מוצעים לחתולים הינו רחב במיוחד.

מכיוון שתזונה, חשובה מאוד להתפתחות החתול, בעיקר בשלבים הראשונים לחייו חשוב לבחור מזון לחתולים בצורה נבונה ומושכלת.

בשלב הראשון, יש להתמקד אך ורק במזון אשר מתאים לגורי חתולים – מזון זה הינו שונה ברכיביו מאשר מזון המיועד לחתולים בוגרים.

מזון יבש לגורים, יתאפיין בדרך כלל בכך שהוא יהיה יותר רך מהמזון לבוגרים, מזון זה מכיל קלוריות גבוהות יותר, כאשר המטרה היא לתמוך בו בהליך ההתפתחות והגדילה.

כאמור, ישנן חברות רבות מהארץ ומהעולם המייצרות מזון לגורי חתולים וגם טווח המחירים בנושא הינו רחב במיוחד. ההמלצה לבצע את הבחירה, לאחר התייעצות עם ווטרינר ובכל מקרה, מכיוון שמדובר בגורים, ההמלצה תהיה לבחור במזון אשר נחשב לאיכותי וכחלק מכך, גם בריא יותר עבור גור החתולים הקטן שלכם. .

סוגי חול לחתולים

חתולים עושים את צרכיהם בארגז עם מצע של חול, כאשר קיימים סוגים שונים של סוגי חול לחתולים, הנבדלים אלו מאלו בפרמטרים כגון: איכות הספיגה, יכולת נטרול הריחות והמרקם.
שני הסוגים העיקריים של חול לחתולים הם חול מתגבש לחתולים וחול סופג.

היתרון הגדול של חול מתגבש, טמון בעובדה שברגע שהחול בא במגע עם השתן, גרגירי החול הופכים לגוש, שניתן להוציא אותו בצורה קלה ועל ידי כך להשאיר את החול נקי.
ישנם סוגים שונים של חול מתגבש, כאשר בין האפשרויות ניתן למצוא חול ריחני ואפילו שבבי עץ המתגבשים גם הם.

לעומת החול המתגבש, בחול סופג החלקיקים סופגים את השתן. חול זה מגיע בסוגים שונים, כאשר בעת הבחירה, חשוב להיות מודעים לתכונות של כל אחד מהסוגים, כמו גם להבדלים ביניהם.
בחירת סוג החול, הינה חשובה במעלתה, מכיוון שהיא יכולה למנוע מכם עבודה רבה, בכל מה שקשור לניקיון והחלפת החול.

מעבר לכך, היא יכולה גם למנוע מצבים של ריחות לא נעימים בבית – מהסיבות הללו, חשוב להכיר את הסוגים השונים ובהתאם לבחור את החול אשר יענה על דרישותיכם וצרכיכם בצורה הטובה ביותר.

בהצלחה!