האזכרה לתנ"צ ברכה ז"ל
האזכרה לתנ"צ ברכה ז"לצילום: יח"צ

מאות לקחו חלק אחר הצהריים (רביעי) באזכרה השנתית לתנ"צ אפרים ברכה ז"ל במלאות שנתיים למותו.

בין המשתתפים באזכרה שנערכה בבית העלמין במודיעין: ראש אגף החקירות ניצב מני יצחק, ראש להב ניצב רוני רוטמן, ראש יאח"ה תנ"צ כורש ברנור, ראש אכ"א ניצב גילה לגזיאל, עשרות שוטרים ושוטרות מיאח"ה ומאות מתושבי העיר מודיעין.

עם תום האזכרה נשארו בני המשפחה עוד דקות ארוכות מסביב לקברו של ברכה ז"ל, ממררים בבכי וממאנים לעזוב.

ראובן, בנו הבכור של ברכה אמר באזכרה, "שנתיים חלפו להם והכאב רק מתעצם. מי אמר שהזמן מרפא כנראה שיקר. נכון, החיים ממשיכים קדימה, אבל שום דבר לא חוזר להיות כשהיה".

"החלל שהשארת הוא כל כך גדול שגם אם ממש נתאמץ לא נצליח לעמעם אותו במעט. חסרה לי לחיצת היד הארוכה שכל כך אפיינה אותך כשהבאתי חבר הביתה ואתה לא היית משחרר את ידו עד שלא סיימת לחקור אותו, אבל מעל הכל אבא, חסר לי שלא הכרת את הבת שלי. את זה שבטח היית מרים אותה ומנשק אותה בלי סוף עד שהייתה נחנקת מצחוק".

"אבא, בשנתיים האחרונות אני חי בצילך, אין יום שעה ודקה שאתה לא מלווה אותי. תדע שאנחנו מקיימים את מה שביקשת, נשארנו משפחה מאוחדת למרות שהחוליה הכי חשובה חסרה. אני גאה להיות הבן שלך, אוהב אותך עד השמיים ובחזרה", סיכם הבן.

האח, מאיר ברכה הוסיף, "אומרים שהזמן מרפא את הפצעים, אך בפועל ככל שהזמן עובר הגעגוע והכאב רק מתעצמים, אין יום שאני לא נזכר בך אחי היקר, אין יום שאני לא חושב עליך. נזכר בך בבית כשמדברים על המשפחה. אני נזכר בך ברחוב, כאשר אני רואה שוטר במדים עובר. נזכר בך בכביש כאשר חולפת לידי משטרה, נזכר בך בחדשות כשאני שומע על פעולות המשטרה. ככל שחולף הזמן, אני מרגיש כמה אתה חסר לנו, וכמה הסתלקותך הפכה להיות ציר מרכזי בחיי".

ראש להב, ניצב רוני ריטמן אמר באזכרה כי "בפרשת השבוע מתייחס בלעם להצעות שקיבל למען יביא קללות על עם ישראל ואומר: 'אם יתן לי בלק מלא ביתו כסף וזהב לא אוכל לעבור את פי ה' אלוהיי לעשות קצת קטנה או גדולה'. כמו בלעם גם אתה לא יכולת לנהוג אחרת, לא יכולת להפנות מבטך, לא יכולת להתכחש לצו לבך ולמוסר, לנאמנות וליושרה, למחויבות אין קץ שלך לתפקידך, הפיתויים שהוצעו לך לסטייה מן הדרך והמחיר הכבד שנדרש ממך עקב סירובך לא גרמו לך ולו לרגע לשקול את ההצעה ולבצע דבר מה שנוגד את ערכיך ולבגוד במוסרך קטנה או גדולה".

"בטוח אני אפי שמידותיך נספגו היטב ביחידה וחותמך נשאר בה. תמונתך משקיפה מהקיר וקורנות ממנה אישיותך, נועם הליכותיך והיושרה הבלתי מתפשרת. אתה נוכח ברוחך אתנו, מהווה תזכורת תמידית לערכיות, לצדקת הדרך, לאמונה, לדבקות במטרה, למסירות ליחידה ולמשטרה. מתת מות ישרים והלוואי ויכולים היינו להקל על סבלך ולשנות את הגורל", הוסיף ניצב ריטמן.

לדבריו, "אנו ניצבים לא אחת מול ניסיונות להשפיע ולהטות את עשייתנו, להכפיש את שמנו ולפגוע בדרך הצדק, החוק והמוסר. לא ניתן לכל אלה להסיתנו מדרכנו ואנחנו נשאר איתנים במחויבותנו ודבקים בדרכנו. נמשיך לייצג בכבוד את משטרת ישראל, ללבוש בגאווה את מדינו ולהיות נאמנים לתפקידנו".