קו אנטי ישראלי. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו
קו אנטי ישראלי. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודוצילום: Chris Wattie, רויטרס

רשות היין והאלכוהול בקנדה lcdo שלחה מכתב ליקב פסגות וליקב שילה שבבנימין ובו הודיעה על איסור לשווק את היין שיוצר ביו"ש תחת הכותרת "made in israel".

רשות היין בקנדה היא היבואן הבלעדי והרשמי של יין ואלכוהול והיא הסמכות הבלעדית לשיווק ומכירת יין ברחבי קנדה (מדובר בגוף ובבעלות ממשלתית).

הרשות טוענת שממשלת קנדה על פי החוק הקנדי איננה מכירה במה שמחוץ לגבולות 67' כחלק ממדינת ישראל, כולל רמת הגולן ומזרח ירושלים, ולכן יין מאזורים אלו שכתוב עליו שמיוצר בישראל איננו חוקי למכירה ברחבי המדינה.

יעקב ברג, הבעלים של יקב פסגות, הגיב על הדברים הבוקר, "שבנו הביתה למולדתנו, למקום בו אבותינו הכינו יין ואנו ממשיכים באותו המקום בדיוק את אותה מסורת עתיקת יומין. מדהים שדבר זה מוגדר ע"י ממשלת קנדה כלא חוקי. אנו חיים כאן ביו"ש מתוקף זכותנו ההיסטורית. דווקא קנדה, מדינה שקמה וצמחה תוך שהיא כובשת ומחריבה את מולדתו של עם אחר ושאין לה שום שורשים או תוקף היסטורי לקיומה שם לא מכירה בזכותו של יהודי לחיות ולגדל כרמים בנחלת אבותיו".

מארגון בני ברית קנדה נמסר כי הם "מצפים שההחלטה המטרידה הזאת תתוקן במהרה".

נציין כי ממשלתה הנוכחית של קנדה, בראשות ג'סטין טרודו, מובילה קו אנטי ישראלי מובהק מאז נבחרה לתפקיד, זאת בניגוד לקו הפרו ישראלי של ממשלת קנדה הקודמת בראשותו של הרפר.