אילוסטרציה
אילוסטרציהIstock

ישיבת ההסדר בבית שאן ערכה היום (חמישי) כנס בנושאי משפחה וזוגיות תחת הכותרת "לעורר את האהבה".

הכנס נערך ביוזמת ראש הישיבה הרב שלמה שושן ורעייתו אורה, שהקימו יחד את ''מרכז משפחה'' המקיים סדנאות ופעילויות במהלך השנה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) נאם בפתיחת הכנס ואמר כי "אחד האתגרים הגדולים ביותר שאנחנו צריכים להתמודד איתם בעידן הפוסט מודרני זה הרצון לשבור את מעגלי ההשתייכות. הרצון לגדל אנשים מנותקים לחלוטין וזה גל ששוטף היום את העולם בצורה קיצונית, ואני חושב שחלק גדול מהעובדה שיש מאבק תרבותי קשה סביב ערכי המשפחה מכוון לנקודה הזו.

''מי שרוצה להילחם במוסד המשפחה מבקש לטשטש את המושג הזה של מעגלי ההשתייכות, שהראשון בהם זה המשפחה. מי שמנסה לקעקע את המוסד המשפחתי מנסה לקעקע את מעגל ההשתייכות וזה אסון כי למעגלים הללו יש משמעות לזהות שלנו. אנחנו מזוהים עם המשפחה ויש לנו אחריות כלפיה. העובדה שאנחנו חלק ממשפחה היא מרכיב חשוב מאד בזהות שלנו. אחד האתגרים החשובים היום במדינת ישראל זה חיזוק ערכי המשפחה", הוסיף ח"כ סמוטריץ'.

בכנס השתתפו מאות גברים ונשים מכל רחבי הארץ ששמעו מגוון רחב של הרצאות, שיעורים וסדנאות בנושאי משפחה וזוגיות: קנאה לאהבה, קבלת כלים לתקשורת מקבלת, המתח והפער בין האהבה לשגרה ועוד.

בין המרצים בכנס היו רות בנאי, אשתו של הזמר אביתר בנאי, הזוג יסכה ויהונתן שומר המייעצים בתחום הזוגיות והיחסים, הרב מיכי יוספי, הרבנית הדסה פרומן, הילה ואילן יפרח. בסיומו של הכנס הופיעו עודד מנשה ועדן הראל עם המופע המשותף שלהם - "מדברים זוגיות".

אורה שושן, מייסדת מרכז משפחה ויוזמת הכנס סיפרה כי "כמטפלת זוגית אני פוגשת בקליניקה שלי זוגות רבים שלא מוכנים לחיות חיים של דלות רגשית ומחפשים תוכן עמוק יותר שניתן ליצוק לתוך חיי הנישואים. לכן, כשבנינו את הכנס הזה השתדלנו להכניס לתוכו תוכן עמוק ומעשיר בנקודה הכי פנימית של חיינו, באהבה''.