משה יעלון
משה יעלוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התראיין הערב (חמישי) לחדשות 10 על רקע ההתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יעלון אמר כי "לא ייתכן שלא היה מעורב", וקרא להתפטרותו. "אינני יודע אם יצליחו במשטרה להביא את זה לכדי עבירות פליליות, וזה לא ממש משנה לי", הוסיף.

"מה שאני חוויתי בנושא הזה גורם לי להגיד בצורה מאוד ברורה. ראש הממשלה מושחת, ואני אומר את זה לא רק על פרשת 3000. אני מתפלא שלא זימנו אותו לעדות", אמר שר הביטחון לשעבר.

"הפיצוץ הגדול התחיל כשהסתבר לי שראש הממשלה נוסע לגרמניה לחתום עם הקנצלרית על שלוש צוללות נוספות ושתי ספינות לוחמה נגד צוללות", סיפר, "בסופו של דבר זה נגמר בזה שנאמר לי ש'בביקור בגרמניה הוא לא חתם על מזכר ההבנות הזה אלא משהו שממשלת גרמניה תיתן לנו במידת הצורך בעתיד'".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי יעלון: ''חוסר האמינות של בוגי כבר הוכח כשגורמי האכיפה אמרו שדבריו אינם עולים בקנה אחד עם המציאות והגדירו את דבריו כרכילות חסרת בסיס. יעלון הגדיר את היחסים עם נתניהו ״מצויינים״ ואמר שהוא רה״מ מצויין, עד שנאלץ לעזוב את משרד הביטחון.

''הוא עזב אותו לא בגלל הקשקושים שלו על הצוללות אלא בגלל שזה היה התנאי של 'ישראל ביתנו' להצטרף לקואליציה ולהרחיבה. שיעלון יחפש דרכים אחרות לגרד את אחוז החסימה. בינתיים הדרך הזאת לא מוכיחה את עצמה'', נמסר.