פיגוע קשה בירושלים
פיגוע קשה בירושליםצילום: מד"א

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הגיב לפיגוע ירי שאירע הבוקר (שישי) בהר הבית, בו נרצחו שני שוטרים.

"מתקפת הטרור הרצחנית בהר הבית נבלמה על ידי שוטרי ישראל האמיצים שמנעו בגופם אסון כבד אף יותר. לא ניתן לגורמים רצחניים המחללים את שם האל לגרור אותנו ללחימה עקובה מדם ונטפל ביד קשה בכל זרועות הטרור ובמבצעיו", אמר ריבלין.

''אנו חבים חוב חיים לבנים שאיבדנו. ליבנו עם המשפחות השכולות בשעות הקשות האלו ואנו נושאים תפילות להחלמתם של הפצועים", הוסיף הנשיא.

''‏מדינת ישראל תגן ביד חזקה על ריבונותה ועל אזרחיה ולא תתן לאף גורם להתסיס את האזור ולדרדר אותו למלחמת דמים. זוהי שעתה של המנהיגות הערבית בישראל ואף מחוצה לה להביע עמדה ברורה נגד מתקפה נפשעת זו'', הדגיש.

סריקות בהר הבית, לאחר הפיגוע

ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר לאחר הפיגוע, "בשם תושבי ירושלים אני שולח תנחומים עמוקים למשפחות שני השוטרים שנרצחו הבוקר בעת שמילאו את משימתם לשמור על חיי התושבים. זהו פיגוע חמור במיוחד שמטרתו לחולל מהומה ולהצית אש בהר הבית".

''מי שחושב שבאמצעות טרור במקום של תפילה וקודש ישיג הישגים טעות מרה בידו, ההפך הוא הנכון- נרדוף ונגבה מחיר מכל מי שמעורב בטרור רצחני, לא ניכנע לו ונמשיך בשגרת חיינו ובבנייתה וחיזוקה של ירושלים", הוסיף ברקת.

לדברי ראש העיר, ''עלינו לבחון מחדש את ההיערכות הביטחונית והסטטוס קוו הביטחוני בהר הבית. אני מחזק את שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב שמגנים במסירות וחירוף נפש על בירת ישראל יום יום שעה שעה ומאפשרים לנו לקיים בה חיים מלאים".