פגישת נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת ישראל נתניהו

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אומר כי היה שמח לראות חידוש של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים על בסיס פיתרון שתי המדינות.

במסיבת עיתונאים שקיים בתום פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בארמון האליזה אמר מקרון כי ארצו "מגנה את מתקפת הטרור שהיתה בירושלים, ותומכת ללא סייג בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

הוא טען כי "ישראל ומדינה פלסטינית עתידית צריכות לחיות זו לצד זו בביטחון, וירושלים תהיה בירה של שתיהן".

ראש הממשלה נתניהו אמר בתגובה כי "צרפת וישראל חולקות רצון עז ליציבות במזרח התיכון. שוחחנו על הנושא הישראלי פלסטיני וגם על ההזדמנות הגדולות לשיתוף פעולה בעניין".

"שנינו שואפים לראות מזרח תיכון יציב ושקט. דנו בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך גם בהזדמנויות המתפתחות לשיתוף פעולה בין ישראל לבין חלק משכנינו הערבים בזכות התחושה החדשה שקיים איום משותף ואינטרסים משותפים" הוסיף נתניהו.

הוא ציין כי "בנושא הפלסטיני, הבהרתי שאנו מאמינים ששורש הסכסוך והסיבה שהוא אינו מסתיים הם הסירוב העיקש של הפלסטינים להכיר במדינה יהודית, מדינת לאום לעם היהודי בגבולות כלשהם. זה, ונושא הביטחון התמידי הם, לדעתי, שני אבני יסוד לשלום. לדעתי אפשר להתחיל לטפל בנושאים הללו גם בעזרת ההזדמנויות שנפתחו הודות ליחסן החדש של מדינות ערב מובילות כלפי ישראל".

בנאומו אמר נתניהו, "אנו מאמינים שקיימות הזדמנויות נהדרות לשיתוף פעולה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. העתיד שייך למי שמחדש. צרפת וישראל הן שתי מדינות מחדשות. יחד נוכל לעשות יותר מאשר נוכל לעשות בנפרד. אני מקווה שכאשר תיענה להזמנתי ותבקר בישראל, תביא איתך רבים מהיזמים ומאנשי הטכנולוגיה שלכם שייפגשו עם שלנו. אני חושב שזה יועיל מאוד לצרפת ולישראל. יחד נוכל לתפוס חלקים נרחבים של העתיד. אומר גם שכמי שמעורב בכך, אני מביט בהתפעלות במאמציך לקדם רפורמות לא קלות לכלכלה הצרפתית. אני חושב שיש כעת תחושה בעולם, ובוודאי בישראל, שגלום בצרפת פוטנציאל גדול מאוד תחת הנהגתך".

הוא גם הזמין את נשיא צרפת לביקור גומלין בישראל, ומקרון אמר בתגובה כי ישמח לבוא ולבקר בארץ.