מגנומטרים בכניסה להר הבית
מגנומטרים בכניסה להר הביתצילום: Yonatan Sindel/Flash90

היממות הבאות הן רגע מבחן גדול לממשלת ישראל, ובעיקר לאיש שמנהל בממשלה הזו כמעט לבד את כל העניין המדיני, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אין לי מושג אם צריך מגנומטרים בשערי הר הבית, ואם זה יוסיף ביטחון או דווקא יפגע בביטחון (גם דעות כאלו יש). אבל אם ההחלטה היא לשים אותם - אסור לסגת מההחלטה הזו. הלחצים נגד ההחלטה כבר החלו היום, ומן הסתם עוד יתגברו. תפקידה של הממשלה ובמיוחד של ראש הממשלה הוא לא להיכנע, כי נסיגה משמעותה הנפת דגל לבן בעל שתי משמעויות.

ראשית, זו התפרקות מתחום האחריות האחרון שנשאר לישראל בהר הבית. הביטחון. אם בביטחון ההר אנחנו לא הקובעים היחידים, אז מה אלו סיפורי הסבתא שאנחנו מספרים לעצמנו על אולמרט וברק שוויתרו על ההר. אם אנחנו לא אחראים בלעדית לביטחון, הרי למעשה הממשלה הנוכחית מוותרת על הריבונות בהר לא פחות.

בנוסף, צעד כזה מתיר במשתמע את דמם של השוטרים שעל ההר. השדר למוסלמים ולעולם הערבי הוא: יותר דחופים לנו היחסים עם ירדן מאשר ההגנה על חיי השוטרים על ההר (כפי שאנחנו רואים אותה).

משתי הסיבות הללו "מבחן המגנומטרים" הוא מבחן קריטי, אוי לכולנו אם הממשלה והעומד בראשה יכשלו בו. השלכותיו של כישלון כזה תהיינה קשות ותימשכנה שנים רבות.

הבידוק הביטחוני בכניסה להר הבית היוםדוברות המשטרה