אחת ההפגנות נגד מנדלבליט
אחת ההפגנות נגד מנדלבליטצילום: רועי אלימה - פלאש 90

נשיאת הקרן החדשה לישראל, אשת השמאל הקיצוני טליה ששון, הכחישה אתמול (ראשון) את טענת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הקרן מממנת את ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה ונגד נתניהו שנערכות בכל מוצאי שבת בפתח תקווה.

ששון אמרה לעיתון 'הארץ' כי הקרן לא מימנה את ההפגנות. "ראש הממשלה מנסה להשתמש בדה-לגיטימציה כלפי הקרן החדשה לישראל, ולעשות בזה שימוש נגד המפגינים בעניין הטיפול בחקירות שלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה. הסתה ודה-לגיטימציה הן דבר פסול ובלתי ראוי".

ששון הוסיפה כי נתניהו "נטל חלק בדה-לגיטימציה ליצחק רבין ובדה-לגיטימציה לשמאל, ועכשיו בדה-לגיטימציה לקרן החדשה לישראל וכל ציבור אזרחים שמנסה לעמוד על הזכויות שלו בהפגנות ברחוב".

כזכור, בראיון שהעניק נתניהו לערוץ 20 ביום חמישי האחרון הוא טען כי ההפגנות נגד היועמ״ש מנדלבליט שקוראות לו להעמיד לדין את ראש הממשלה, הן הפגנות בלתי חוקיות שממומנות על ידי הקרן החדשה, ונועדו להפעיל לחץ פסול על היועמ"ש.

"עושים הפגנה שממומנת על ידי חבריהם ב'קרן החדשה לישראל'(...). ההחלטות לגבי הצוללות, לרבות הקשר שלנו גם גרמניה, שהוא נעשה בדברים שהם מאוד רגישים וחשובים לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל, לא ראוי שהדיון הזה יתקיים בציבור. הוא גורם נזק אמיתי ויכול לגרום נזק אמיתי לביטחונה של מדינת ישראל. אבל זה יתברר כעורבא פרח, וחוקרים את זה, יודעים את זה", אמר נתניהו.